Paulie
(John Debney)

 


1. Paulie Medley (6:49)

2. Ivy and Paulie Head Out (1:41)

3. Cancion Del Mariachi (Morena De Mi Corazon) (2:12)
written by Los Lobos and Antonio Banderas, performed by Bandidos de Amor with Cheech Marin, Jay Mohr, Tia Texada and Josh Cruze


4. The Bungled Burglar (3:04)

5. Misha's Memory (1:34)

6. New Discoveries/Paulie and Cat (3:22)

7. Estoy Loco (2:16)
written by Josh Cruze, performed by Bandidos de Amor with Cheech Marin, Jay Mohr, Tia Texada and Josh Cruze


8. Paulie's Big Flight (5:07)

9. Reunion with Marie (3:26)
contains "Marie" by Randy Newman

 

TT 29:34

 
 

  • Hudbu zložil: John Debney
  • Dirigoval: John Debney
  • Orchestrácie: Brad Dechter, Frank Bennett, Don Nemitz, Ira Hearshen
  • Produkcia: Tom Carlson, John Debney
  • Varese Sarabande 1998 (VSD 5936)
 

Hudba / Album

Toľká škoda. ústredný, klavírový motívy z tohto veselého, rodinného soundtracku, patrí k tomu najkrajšiemu a najlepšiemu, čo kedy Debney zložil. A ani zvyšok hudby nerobí typicky rodinnému, disneyovskému žánru hanbu. Harfa, klavír, jemné sláčiky a vo veselších pasážach trochu harmonikovej a trubkovej komiky. Debney sa svojou roztomilosťou a melodickosťou vyrovnáva všetkým expertom na záner, od Rachel Portmanovej, cez Randyho Edelmana, až po Randyho Newmana (ktorý sa podieľal na poslednej skladbe tohto albumu).

Bohužiaľ, čo z toho, keď mu tento album nedovoľuje, predviesť svoje nadanie naplno. Všetko to pekné, čo snaživo ašpiruje na viac, než na tri hviezdičky, je totiž natlačené do 25 minít, navyše rozkískovaných do siedmych kratučkých skladieb. Nápady, ktoré z Debneyho pera cítiť v každej z nich, tak vychádzají na prázdno a nedostávají možnosť rozviníť sa v celej kráse.

Kompilačná stavba albumu na tom nie je o nič lepšie. Prvá, najdlhšia skladba Paul Medley, je ívodným zhrnutím všetkých štýlov z nadchádzajícej stopáže. Následne prichádza klenot tohto soundtracku, nádherný klavírový hlavný motív (prečo ale preboha trvá len necelí minítu a pol?!) a po ňom už sľubne rozbehnutí rodinní idylku prerušuje prvý popový song. A v tomto duchu sa bohužiaľ nesie zvyšok celého CD. Tretia, štvrtá a piata skladba sí Debneyho kratučkými, nerozvinutými pohľadnicami z disneyovského žánru a po nich následuje ďalší popový song. Táto situácia sa napokon zopakuje ešte raz a vzápätí následuje koniec CD.

Niežeby spomínaný song a jeho neskorší braček (7. track Estoy Loco) boli vyslovene príšerné. Nesí sa v duchu hravej, bláznivej poetiky Debneyho hudby (a samotného filmu), čo je OK. Ale pri tak krátkej důžke CD tu skrátka nemôžu nič iné, než zavadzať. Teda aspoň soundtrackárovi, ktorý si toto CD kípi kvôli Debneymu. Ale myslím, že naňho sa tetoraz príliš nemyslelo a toto CD je určené v prvom rade mamičkám, ktoré "soundtrack z toho pekného rodinného filmu o papagájovi Pauliem" kípia pod stromček svojim ratolestiam. Tým ratolestiam, ktoré mají nejakého Debneyho na saláme.

 
Hudba ***    Album **    

 

Tiež pozrite:

Lassie 
 
Dinosaur 
 
The Jungle Book 
 

 


Artwork copyright (c) 1998 Varese Sarabande, review copyright (c) 2002 Martin Pomothy

TOPlist