• Hudbu složil: John Debney
  • Dirigoval: John Debney
  • Orchestrace: Brad Drecher, Don Nemitz, Frank Bennett
  • Produkce: John Debney
  • Nahráno v Todd-Ao Scoring Stage
  • Varese Sarabande 2003 (VSD-6525)

Malý sirotek Buddy byl vždy rozený průzkumník. Již v sirotčinci, kde během vánoc čekal na své nové adoptivní rodiče, pátral a strkal nos, kam se jen dalo. Když nakonec i do sirotčicnce zavítal sám velký Santa, netrpělivý Buddy se vydal pátrat po svém dárku do Santova pytle, který si ho následně odnesl s sebou na Severní pól. Buddy tak nalezl nový domov a v Elfovi, který si vždy přál mít děti (ale pro vyrábění hraček se jaksi zapomněl usadit) i svého adoptivního otce. Jak čas plynul, Buddy si i přes svou odlišnost příliš neuvědomoval, nakolik se od svého okolí liší. Všeumělství mu nešlo, byl třikrát vyšší než jeho â?žvlastníâ?ś elfí otec,... Buddyho trkne teprve ve chvíli, když vyslechne omylem konverzaci dvou skřítků o svém původu. Rozhodne se vydat do tajemné země New York City a najít svého vyvrhleského skutečného otce, který nejen že o jeho existenci nemá ani ponětí, ba co hůř, dokonce se jeho jméno nachází na Seznamu zlobivých...

Takto by se dal shrnout prolog snímku ELF, který ve většině svého délky pojednává o nápravě starého bručouna Waltera Hobbse v pravého vánočního optimistu. Elf Buddy tak prochází New Yorkem, ve svém elfím kroji a zažívá rozličné situace, zamilovává se, a především se neustále střetává díky svému bezbřehému optimismu s okolním světem, který pro něj nemá pochopení, ať již jde o zuřivého jezevce, či vzteklého trpasličího spisovatele dětských knížek (Attack of the Little People). Hudbu k ELFovi dostal na starost komediální specialista John Debney, který se vydal cestou typického vánočního soundtracku - množství vánočních rolniček, optimismu, sborového pískání a čistokrevná pohodovost a optimismus jsou základem tohoto počinu, který není příliš odlišným od ostatních Debneyho komediálních soundtracků, ale jeho vánoční atributy mu dodaly náležité kouzlo a punc originality.

Hlavní motiv vychází z Buddyho upřímnosti, otevřenosti, lásky a současně i přímosti a optimismu hraničícího až s naivitou. Hlavní motiv patří k základním opěrným bodům soundtracku a své místo má téměř v každé skladbě. K těm nejpůvabnějším patří i Christmas Medley využívající jako svůj základ několik vánočních koled, které Debney zaranžoval pro bigbandovský ansámbl nástrojů. Občas nechybí ani klavír, samostatná kytara a sólo na klarinet na pokladě smyčcového pizzicata. Hudba nabírá monumentálnější nádech pouze zřídka v případě skladeb Frozen Battlefield kde získává až westernově hrdinský nádech, zatímco v Central Park Rangers a Showdown in the Park přijde ke slovu 5 lesních rohů a 3 trombóny kombinované s hlubokými tóny bas, jež společně dodávající hudbě na krátký okamžik temně monumentální charakter. Buddy and Santa's Flight tvoří závěrečnou monumentální tečku variující v orchestrálním provedení to, co bylo dříve naznačováno jen pomocí umírněnějších prostředků a íspěšně celé CD uzavírá.

ELF rozhodně nepatří k tématicky a stylově pestrým počinům, přesto však oplývá nezměrným kouzlem, které ho staví nad řady jeho tuctových žánrových kolegů. Kromě hlavního motivu nepostrádá i pár originálních vedlejších tématických nápadů, které zazní v průběhu CD pouze jednou a mírně ho oživují. Stylově však hudba po celou svou délku udržuje stejný vánoční rolničkový ráz, který by při vyšší délce CD působil již poněkud protahovaným dojmem a monotónně. Vzhledem k tomu, že toto CD dosahuje délky pouhých 30 minut, je tentokrát jeho střídmá stopáž jedním z jeho největších kladů a umožňuje mu udržet jistou svěžest a kouzlo po celou délku.

Paulie

Baby Boy

Dennis the Menace