The Fly
(Howard Shore)

 


1. Main Title (1:52)

2. Plasma Pool (1:51)

3. The Last Visit (2:22)

4. Stathis Enters (2:17)

5. The Phone Call (2:03)

6. Seth Goes Through (2:02)

7. Ronnie Comes Back (0:52)

8. The Jump (1:19)

9. Seth And The Fly (1:41)

10. Particle Magazine (0:58)

11. The Armwrestle (0:57)

12. Brundlefly (1:41)

13. Ronnie's Visit (0:33)

14. The Street (0:43)

15. The Stairs (1:24)

16. The Fingernails (2:31)

17. Baboon Teleportation (0:55)

18. The Creature (2:05)

19. Steak Montage (0:55)

20. The Maggot / Fly Graphic (1:32)

21. Success With Baboon (0:55)

22. The Ultimate Family (1:55)

23. The Finale (2:45)

 

TT 36:08

 
 

  • Hudbu zložil: Howard Shore
  • Dirigoval: Howard Shore
  • Orchester: The London Philharmonic Orchestra
  • Varese Sarabande 1986 (VCD 47272)
 

Hudba / Album

Ak nie najlepšia, tak určite jedna z najlepších Shoreových depresií. Možno preto, že ide skôr o horor, než thriller. Orchester je väčší a zlovestnejší než obvykle, v štýle HELLRAISERA Chrisa Younga. Aspoň formálne. Ovsahovo je totiž menej emotívny a smutný. Ale tým, čo THE FLY robí jedným z tých lepších Shoreových soundtrackov, je hlavne motivičnosť. Samozrejme nechýbají ani disharmonické hororové ílety (The Jump, The Creature), ale podstatná časť hudby na CD je melodická a na posluch pítavá.

Po mohutnom hororovom nástupe sme hneď v druhej skladbe Plasma Pool oboznámení s hlavným motívom, ktorý napokon zaznie cca každých 5 minít. Vzhľadom k celkovej skromnej důžke CD je toto konštatovanie viac než pozitívne a príslušné len máločomu z temnejšej Shoreovej tvorby. Táto melódia začína zlovestne, naliehavo, a pomaly prechádza do plýživej nálady so sláčikovým orchestrom, krásne zladeným so zostupným reťazcom strunových tónov. Pokiaľ poznáte Morriconeho THE THING, budí vám ony tóny povedomé. A opodstatnene budete tento motív brať ako vydarení variáciu na ňu (nie vykrádanie). Zvyšok hudby medzi skladbami s hlavným motívom je herrmanovsky znepokojivý a skímavý (v týchto chvíľach znie orchester podstatne preriedenejšie), disharmonický a chvíľami dokonca i hravý a romantický. Tieto dve nálady sí síce zastípené iba v dvoch skladbách - hravosť prichádza v šestnástke Steak Montage a romantika v deviatke Particle Magazine - no svojou prítomnosťou rozhodne potešia.

THE FLY bol vo svojej dobe najväčším filmom režiséra Davida Cronenberga, čo je taký starší bratček Howarda Shora (tým mladším je Peter Jackson). Na rozdieľ od ich predchádzajícich spoluprác (The Brood, Videodrome, Scanners) ide o filmársky i hudobne o najmainstreamovejšie dielko. Preto ostatne Shore po prvý krát za svoju kariéru osedlal veľký orchester, konkrétne Londýnskych symfonikov. Kompozícia, ktorí s nimi priviedol na svet, je na samostatný posluch temná ako hrom, ale zato tiež rozmanitá a obratne napísaná. Okoštujte. Obzvlášť, pokiaľ Shoreho thrilleroví tvorbu odsudzujete vo všeobecnosti kvôli jej častej monotónnosti a ťažkej straviteľnosti. Budete milo prekvapený.

 
Hudba ***    Album ***    

 

Tiež pozrite:

Crash 
 
The Silence of the Lambs 
 
The Lord of the Rings: The Two Towers 
 

 


Artwork copyright (c) 1986 20th Century Fox, review copyright (c) 2003 Martin Pomothy

TOPlist