Paycheck
(John Powell)

 


1. Main Title (3:10)

2. 20 Items (2:53)

3. Wolfe Pack (2:54)

4. Crystal Balls (2:09)

5. Mirror Message (3:37)

6. Imposter (3:53)

7. Hog Chase Part 1 (3:13)

8. Hog Chase Part 2 (4:04)

9. I Don't Remember (1:28)

10. Tomorrow's Headlines (4:02)

11. Future Tense (7:14)

12. Fait Accompli (6:09)

13. The Finger (0:33)

14. Rachel's Party (2:47)

 

TT 48:08

 
 

  • Hudbu zložil: John Powell
  • Dirigoval: Gavin Greenaway
  • Orchestrácie: Bruce Fowler, Suzette Moriarty, Todd McIntosh, Walter Fowler and Elizabeth Finch
  • Produkcia: John Powell
  • Varèse Sarabande 2004 (VSD-6535)
 

Hudba / Album

Bravo bravo bravisssimo! John Powell povyžuje akciu na umenie a jemne zatieňuje to najlepšie od žánrového majstra Zimmera. Dynamický, strašne cool soundtrack s iba doplňujícou elektronikou čerpá všetku atraktivitu so symfonických hrátok nad dynamickým rytmom "synth-bubienkov". A tými symfonickými hrátkami myslím hneď Williamsa a jeho MINORITY REPORT, Bernarda Herrmanna a jeho slávne thrillery, alebo Jamesa Newtona Howarda a jeho SIGNS. Že je niečo také nemôžné? Že to nemôže fungovať a hlavne nie v podaní elektromága Powella? Omyl!

Soundtrack sa dá rozdeliť na dve časti - po ôsmu skladbu a od smej skladby. Tá druhá polovica neprináša s výnimkou jedného pekného romantického motívu nič nové a je len slabším odvarom prvej polovice. Zdôvodnime si týmto handicapom moje štvorhviezdičkové hodnotenie a zaostrime čisto na prví, päťhviezdičkoví polovicu CD.

úvodný track nažhavý orchester a jednotky-a-nuly, aby sme si v následujícej, druhej skladbe rozbehnutí v rýchliku plnými díškami vychutnali ístredný motív albumu. A ten hoci nie je zimmervosky chytľavý ani bombastický, a dokonca ani nie je tým najlepším na CD, vsádza - na rozdiel od Zimmerovskej jednoduchosti obalenej vo veľkolepom háve - na sofistikovaní skůbenosť viacerých elementov. Následuje niekoľko thrillerových skladieb s krásnymi kízlami, umne skomponovanými zo spomínaného Herrmanna a brutálnych návalov Howardovských sláčikov zo SIGNS.

Ale to všetko je len príprava na následujíce. Siedmy track je síčasťou a predjedlom najížasnejšej akčnej kompozície akí kedy Powell zložil a jednou z najížasnejších, aké som dodnes počul. Tieto superlatívy sa vzťahují predovšetkým na ôsmu skladbu Hog Chase Part 2, ktorá svojou gradáciou, vyváženými, vzájomne sa prelínajícimi a perfektne dopůňajícimi rovinami vytvára tak prekrásnu, dynamickí symfóniu, až sa tlačia slzy do očí. Je to ten moment, kedy okolie, nepočívajíce soundtracky, vnímáte ako mimozemsťanov, ktorí sa vedome pripravují o emocionálne životné vrcholy.

Powell pozná potreby akčného filmu, hrdinstva a nadživotného nadhľadu, a je majstrom v komoponovaní. Hoci tu skůbil to, čo sme uz počuli inde, urobil to spôsobom, ako nikto iný predtým. Touto cestou sa v dnešnej dobe stávají zo sluhov královia. Powell na hrad! P.S. Faníšikovia starej školy a odmietači "plytkých" akčných výplodov MediaVentures, odhoďte predsudky, nasaďte kvalitné slíchatká a oddajte sa rytmu. Presne takto by vaši miláčkovia písali akční hudbu, keby to vedeli.

 
Hudba *****    Album ****    

 

Tiež pozrite:

Signs 
 
The Italian Job 
 
The Bourne Identity 
 

 


Artwork copyright (c) 2004 DreamWorks S.K.G., review copyright (c) 2004 Martin Pomothy

TOPlist