TT 28:27

• Hudbu složil: Cliff Eidelman
  • Dirigoval: Cliff Eidelman
  • Orchestrace: Penka Kouneva-Schweiger
  • Produkce: Cliff Eidelman
  • Varese Sarabande Online 2006 (302 066 761 2)

Hudbu k režijnímu debutu někdejší střihačky Mii Goldmanové obstaral Cliff Eidelman. Nebyla to v žádném případě náhoda, jelikož tito dva spolupracovali na snímcích DEAD MAN OUT, CRAZY PEOPLE a UNTAMED HEART. Film byl připraven ke svému uvedení již v závěru roku 2005, celý následující rok však strávil putováním po rozličných festivalech a do širší distribuce se dosud nedostal. Soundtrack byl vydán jako online release společností Varese Sarabande v závěru června 2006 s tím, že CD by mělo následovat v době širšího uvedení snímku ve Spojených státech. Leč nestalo se tak a jedinou možností vychutnat si zatím poslední Eidelmanovu práci mají pouze obyvatelé Spojených států, kteří si mohou tento soundtrack zakoupit ve formě MP3 na iTunes.

OPEN WINDOW je oproti ostatním Eidelmanovým dílům o poznání umírněnější a jedná se o nejmenší ansámbl nástrojů, se kterým skladatel dosud pracoval. Hudbu je možné rozdělit do dvou stylů. Poklidné variace ústřední melodie v podání velmi střídmého orchestru, jemuž dominují sólový klavír, housle, violoncello a pár dalších smyčců a dechů. Jejich variací se dočkáme mj. ve skladbách Open Window Main Title, Breakthrough, Developing, The Gift, The Snow a především The Kiss, kde téma náležitě vrcholí.

Druhým stylem jsou jazzové sekvence kombinující klavír, perkuse, basové pizzicato, saxofony, housle a další nástroje. Svou neuspořádaností připomenou jazzové skladby spíš improvizaci než uhlazeného TAKIKÁŘE. Tento styl zastupují skladby: No Exit, No Exit Variation a The Visit. Basové pizzicato příležitostně tvoří podkladovou linii i ostatních "klasičtějších" skladeb (Breaking, The Snow) a umožňuje tak lepší stylovou návaznost těchto dvou nepříliš sourodých stylů.

Svým nenápadným komorním dramatickým zvukem se tentokrát Eidelman přibližuje pouze své starší kompozici ONE TRUE THING. Oproti ní OPEN WINDOW klade větší důraz na sólové party. Obě kompozice sdílí stejný přístup k tematické skladbě, která je téměř ignorována. Kompozici tak stmeluje především její specifická tonalita. OPEN WINDOW je spíš jednotvárným soundtrackem, jenž udržuje svůj styl po celou svou (velmi střídmou) délku. Drobnou nevýhodou je kompilace alba, které je rozděleno na 20 krátkých skladeb, z nichž podstatná část nepřesahuje hranici jedné minuty. Jelikož soundtrack není stylově příliš pestrý, variace hlavní melodie snadno přechází z jedné skladby do druhé a přináší poslech vhodný především k relaxaci.

OPEN WINDOW je v zásadě typickou Eidelmanovou kvalitní a inteligentní kompozici, která by si své vydání na pevném nosiči zasluhovala o poznání více než většina ostatní produkce. Doufejme, že tento malý klenot se svého vydání co nevidět přecejen dočká a bude možné si jej vychutnat v kvalitě, jíž podobné online releasy mohou jen stěží dosáhnout...

The Sisterhood of the Traveling Pants

The Age of Innocence

Magdalene