• Hudbu složil: John Ottman
  • Dirigoval: Damon Intrabartolo
  • Orchestrace: John Ottman, Damon Intrabartolo, Frank Macchia, Rick Giovinazzo, John Ashton Thomas, Sean McMahon
  • Nahrál: Hollywood Studio Symphony
  • Produkce: John Ottman
  • Sony Classical 2007 (88697-10888-2)

Po úspěchu prvního dílu FANTASTICKÉ ČTYŘKY nebylo divu, že se dostalo i na pokračování, které bylo navzdory pláči filmových kritiků znovu svěřeno Timovi Storymu. Jelikož osvědčený tým se ze zásady nemění, vrátil se i John Ottman, který tak měl poprvé příležitost dále pracovat na svém vlastním materiálu. FANTASTICKÁ ČTYŘKA A SILVER SURFER dále sleduje osudy svých hlavních hrdinů. Zatímco si Mr. Fantastic a The Invisible Woman chystají vyměnit před oltářem své "Yes, I do", Human Torch začíná balit pohlednou vojandu a dále si spolu s The Thing vyvádí "roztomilé" klukoviny. Poklidnou rodinnou idylku však naruší nevítaný svatební host, mimozemský Silver Surfer, který brouzdá vesmírem a 8 dní po jeho příletu je každá planeta zničena. Fantastická čtyřka tak musí znovu odložit své rozepře, spojit síly i se svým někdejším úhlavním nepřítelem, a společnými silami bojovat proti šmejdovi z vesmíru...

John Ottman pro hodinu a půl dlouhý film složil a nahrál přibližně 70 minut hudby. Celkem však překvapí, že v celém filmu zazní původní téma Fantastické čtyřky pouze velmi sporadicky a jeho výskyt je redukován na pouhé útržky a fragmenty. Mezi nové prvky patří především hypnoticky majestátní téma Silver Surfera, které je poprvé posazeno na hlubších smyčcích podkreslených elektronikou v Someone I once knew (čas 0:44) a dále zazní ve skladbách The Future/Doom's deal, Silver Savior/Aftermath, Norrin Radd (v čistě sborovém podání) a úvodní Silver Surfer Theme, která doprovází závěrečné titulky. Téma Silver Surfera se však objevuje poprvé až v poslední třetině snímku, do níž je definován pouze sonicky syntetickými zvuky vytvořenými za použití dnes již poněkud zastaralých programů Atmospheres a Absynth. Většina hudby tak náleží ottmanovským dramatickým texturálně orientovaným skladbám, které využívají řady vedlejších rytmicky orientovaných motivů.

Nového motivu se dostalo i Dr. Doomovi, který zazní ve scénách, kdy se Fantastická čtyřka dozvídá o původu svého nového protivníka - A Little Persuasion (1:04), Outside Help a Doom's Double Cross. Jeho základem jsou až giacchinovské rytmicky orientované vstupy smyčců, které se prolínají s jednotným perkusním podkladem, ke kterému se později přidává i decentní elektronika a občasné vstupy jednotónových dechů. Jedná se však spíše o specifickou tonalitu než jakýkoliv rozvíjející se motiv. Kromě nového motivu "napraveného Dooma" se vrátí v závěru snímku a CD i jeho starý motiv z prvního dílu, který zaznívá např. ve skladbách Pursuing Doom, Doom's Double Cross a Four in one.

K akčním skladbám se řadí Pursuing Doom, Botched Heroics, Springing the Surfer, Four in One. Akční hudba se odvíjí v typických ottmanovských intencích - rytmizovaný orchestr, četné perkuse a rytmické motivy, které se průběžně prolínají mezi rozličnými sekcemi orchestru. Jedinou skladbu, která se vymyká tomuto schématu, představuje Chasing the Surfer, jež svým energickým mixem orchestrálních prvků, elektroniky (včetně rifů elektrických kytar) a pěvecký sborů má poteciál stát se evergreenem libovolných budoucích akčních trailerů a prezentuje Ottmana ve zcela jiném stylu než doposud.

Výsledný dojem z celého CD poněkud kazí hravější pasáže - např. Sibling Switch, v níž si členové Fantastické čtyřky hrají na babu a předávají si své schopnosti, což vyústí v řadu prekérních situací. Kromě hravého motivu, tématu Fantastické čtyřky a milostného tématu se nakrátko vrací i původní motiv Dooma. Většina CD je však věnována zcela novému materiálu a neopakuje tak sekvence, které zazněly již v prvním dílu. Pro Ottmanovy fanoušky nabízí FANTASTICKÁ ČTYŘKA A SILVER SURFER další z jeho rozmáchlejších tematických kompozic, která snad umožní trochu zkrátit předlouhé čekání na VALKYRII, nový snímek Bryana Singera pojednávající o neúspěšném pokusu o atentát na Hitlera, jehož natáčení se v současnosti chýlí ke svému konci u našich západních sousedů.

Superman Returns

X2: X-Men United

Fantastic Four