• Dirigoval: Nicholas Dodd
  • Orchestrace: Nicholas Dodd
  • Nahrál: The Philharmonia Orchestra
  • Nahráno v Air Lyndhurst Hall, London, UK
  • Produkce: Nicholas Dodd
  • Naive France 2006 (NV808811)

Nicholas Dodd strávil většinu své filmové kariéry jako orchestrátor a dirigent spolupracující s předními současnými skladateli (David Arnold, Mychael a Jeff Dannové, Joel Goldsmith či Clint Mansell). Během své kariéry, kterou (před svým příchodem k filmové práci) zahájil jako koncertní skladatel a dirigent, se však k vlastní kompozici nachomýtl jen velmi zřídka prostřednictvím spoluautorství některých skladeb (píseň Keep this world alive z HONBY ZA DIAMANTY). Jeho první samostatnou skladatelskou prací se stal až francouzký animovaný sci-fi snímek RENESANCE svým vizuálním ztvárněním nápadně připomínající černobílé SIN CITY (černo-bílé doslova).

Ve své hudbě Dodd značně připomíná aspekty některých starších Arnoldových kompozic. Úvodní Opening Title a závěrečná Memories forgotten svými táhlými tóny smyčců podbarvenými lesními rohy, pěveckým sborem a glockenspielem připomenou tajuplné sekvence z GODZILLY, zatímco následující Paris 2054 v ničem nepokulhává za výpravnými momenty jak z HVĚZDNÉ BRÁNY. Monumentální výpravný orchestr přichází znovu ke slovu ve skladbách Mueller's Sacrifice a Fairgrounds schemes, jejíž druhá polovina náleží mixu orchestru s až bondovskou elektronikou (nakrátko zazní i v Memories Forgotten).

Netradiční je i využití etnických prvků, které jsou prezentovány jak v rovině aranžérské, tak i za použití rozličných etnických perkusí, které v některých momentech dosahují až serrovského rozměru - i když pochopitelně v čistě symfonickém akustickém kabátě. Etnické perkuse se pojí s především hlubšími smyčci a výsledkem jsou temně znějící momenty, které svými občasnými krátkými vstupy vyšších smyčců mohou připomenout motiv boha Ra z již zmiňované HVĚZDNÉ BRÁNY. Tyto atributy jsou však plně rozvinuty pouze v rámci Farfella's World, jež se od nenápadného etnicky laděného podkresu postupně rozvine až k jedné z nejmonumentálnějších sekvencí, které toto album nabízí.

Kromě výpravných orchestrálních sekvencí nechybí pár poklidných minut v podání smyčců a sólového klavíru, který přijde ke slovu ve skladbách Passion's Kiss, Introspection, Karas uncovers the mistery of Klaus, Karas and Bislane a ve finálové Memories Forgotten. Akční skladby zastupuje pouze We've found him.

Při poslechu soundtracku se však vnucuje dojem, že všechna hudba je sice velmi profesionálně zorchestrovaná a ve spojení s obrazem bude efektní jak v podkreslení výpravných obrazů, tak i komornějších a akčních sekvencí, ale celkově příliš tento svůj prvotní účel nepřekračuje. Současně Doddovy hudební motivy nejsou ani zdaleka tak výrazné jako v případě Davida Arnolda a délka řady skladeb se pohybuje v rozmezí 1-2 minut, následkem čehož se hudební motivy nestíhají plně rozvinout. Další nevýhodou (tentokrát již spíše technického rázu) je vlastní kompilace CD, které pravidelně střídá skladby dalších interpretů (extrémně rušivá elektronika z dílny Chrise Clarka, Plaid a Louise Warbecka) s původní hudbou a album tak postrádá jakoukoliv návaznost a kompaktnost.

Poslední nevýhodou CD je jeho špatná dostupnost. Oproti běžné praxi jsou však našinci oproti zbytku světa ve výhodě. Soundtrack je možné zakoupit v rámci internetového obchodu Musickatalog za velmi příznivou cenu.

Hudba ****    Album **    Zvuk ****

Booklet

Soundtrack je dostupný v podobě dlouhého boxu (o rozměrech cca 30x15 cm) kompletně v černém, který kromě množství fotografií z filmu obsahuje i soupis kompletních titulků filmu. Nevýhodou je nejen obtížné skladování, ale především i značně nepraktické řešení umístění CD, které se zasouvá do papírové kapsy (viz Williamsův THE LOST WORLD: JURASSIC PARK).

Stargate

Die Another Day

Ride with the Devil