• Dodatečná hudba: Thomas Wanker, Thomas Schobel, James Brett
  • Dirigoval: James Brett
  • Orchestrace: James Brett, Matt Dunkley, Marcus Trump
  • Nahráno v Air Lyndhurst, London a Smečky Studios, Praha
  • Produkce: Harald Kloser
  • Varese Sarabande 2004 (VSD 6605)

V době, kdy se i v našich kinech podruhé utkávají příslušníci dvou nejslavnějších vesmírných monster se sluší připomenou jejich poslední setkání. Snímek ALIEN VS PREDATOR byl roku 2004 druhou větší západní příležitostí německého rutinéra Haralda Klosera, který nedlouho před uvedením tohoto snímku stihl práci i na Emmerichově THE DAY AFTER TOMORROW.

Identické orchestrační schéma Kloser uplatnil i v případě svého druhého projektu. Mezi nejlepší sekvence patří momenty, v nichž se rozvíjí hlavní elegický motiv vystavěný především na smyčcové sekci podkreslené dechy, perkusemi a občasnými pěveckými sbory - bohužel řada z těchto sekvencí ve filmu samotném ani nezazní a CD tak je jedinou příležitostí vychutnat si nejlepší momenty této kompozice. Hlavní téma se objevuje ve skladbách Alien vs. Predator Main Theme, Bouvetoya Island, Southern Lights, The Pyramid, History of the World, I Need This a The End...Or Maybe not. Příjemným prvkem jsou rovněž občasné etnické flétny v orchestrálním pozadí, přinášející exotický (a jistým způsobem) i půvabný prvek.

Zbytek CD však náleží rutinním akčním a hororovým sekvencím, které tentokrát využívají o stupeň více elektroniky. Jedním z mála kladů jsou občasné militaristicky laděné momenty (Antarctica, druhá polovina History of the World), které jsou však příliš krátké na to, aby mohly zanechat nějaký hlubší dojem. Kromě občasného variování akčních postupů Alana Silvestriho však Kloser na všechny předchozí díly obou sérií naprosto rezignuje a jeho kompozice je tak bohužel značně odlišná od zbytku vetřelčí i predátorské ságy a citelně pokulhává i za všeobecně opovrhovaným (dle mého soudu zcela neprávem) Frizzellovým soundtrackem z ALIEN: RESURRECTION. Jediné, co občas Klosera pojí s jeho předchůdci je řídký výskyt atonality, který je možné považovat za poctu Goldenthalovu VETŘELCI 3, ale povětšinou je tento prvek zcela utopen pod nánosy perkusních efektů a elektronických prvků. Bohužel Kloserova dramatická a akční hudba zní spíš jako série ruchů, která ještě zdůrazňuje béčkovou podstatu projektu a značně snižuje atraktivitu samostatného poslechu.

O efektivním plnění dramatické funkce není sporu, ale i v případě své druhé velké (především po stránce hudebního potenciálu) zakázky přišel Kloser opět s čistě rutinní kompozicí a není se příliš čemu divit, že ALIEN VS PREDATOR byl jeho jediným projektem od roku 2004 až do v současnosti dokončovaného 10,000 YEARS B. C. I když ALIEN VS PREDATOR nabízí několik příjemných poklidných minut, ve srovnání s THE DAY AFTER TOMORROW jako samostatné album funguje o stupeň hůř a na samostatný poslech nepřináší nic, co bychom již neslyšeli nespočetněkrát dříve a pouze zřídka až v natolik rutinním provedení.

Hudba **    Album **    Zvuk ****

The Day After Tomorrow

Alien: Resurrection