• Dodatečná hudba: Thomas Wanker
  • Dirigoval: Blake Neely
  • Orchestrace: Bill Boston, Frank Bennett, Benoit Grey, Larry Kenton, Jon Kull, Don Nemitz, Patrick Russ, Ceiri Torjussen
  • Nahráno v Newman Scoring Stage, 2Oth Century Fox
  • Produkce: Harald Kloser
  • Varese Sarabande 2004 (VSD 6572)

Harald Kloser je ve svém rodném Německu již televizním veteránem. V zámoří se začal pozvolna prosazovat relativně nedávno za přispění Rolanda Emmericha, který mu nejprve z pozice producenta svěřil snímek TŘINÁCTÉ PATRO a po rozpadu své spolupráce s Davidem Arnoldem Klosera adoptoval jako svého nového dvorního skladatele. Z jejich spolupráce dosud vzešel pouze Emmerichův ekologický thriller DEN POTÉ a tato dvojice Germánů v současnosti dokončuje prehistorický snímek 10,000 YEARS B.C., jehož uvedení se dočkáme v létě 2008.

Již během několika prvních momentů je jasné, že Kloserova hudba je, namísto využívání rozmáchlých témat v arnoldovských intencích, o poznání umírnější a nenápadnější. Hlavní motiv se představí již v prvním tracku, kdy je uvozen ženským vokálem beze slov, po kterém rychle následuje nástup převážně smyčcové sekce tradičního orchestru, jež je podkreslena syntetickým tikáním, které si Germán Kloser zjevně vypůjčil od Germána Zimmera z jeho TENKÉ ČERVENÉ LINIE. Hlavní motiv se však ve zbytku hudby objevuje pouze zřídka a ve svých rozvinutějších variacích zazní pouze ve skladbách Hall's Plan, Bedtime Story, Cutting the Rope, Burning Books a ve finálové President's Speech. Mezi další poklidné skladby se řadí Body Heat a The Human Spirit, které však nerozvíjí hlavní motiv a jsou tak spíše efektně instrumentovanými plochami bez výraznějšího tématického základu.

Většina CD však náleží dramatické hudbě, jejíž kladem je čistě symfonické provedení. Občas je hudba náležitě působivá a mrazivá, ale výsledků dosahuje především svou pocitovou neurčitostí, nejasností svého budoucího vývoje a nikoliv výrazně sofistikovaným texturálním schématem, které by náležitě obměňovala či rozvíjela. Dramatickou hudbu je možné rozdělit do dvou dílčích stylů - dramatického a akčního, z nichž druhý přirozeně převažuje. Mezi nejlepší akční skladby patří Tidal Wave, Blizzard, Superfreeze, v nichž přijde ke slovu především řada rytmických perkusí - od vojenských bubínků, přes velké bubny až po četné netradiční perkusní efekty - občas podkreslených výraznými klávesami. Rio Grande a Because of You naopak mísí elegický aspekt kompozice s četnými perkusními efekty a ve výsledku nabízí efektní mix řadící se k tomu zajímavějšímu, co CD nabízí, na zkušenějšího posluchače však příliš silný dojem nezanechají.

THE DAY AFTER TOMORROW představuje čistě standardní dramatickou výplň, u níž (i když funguje na výbornou ve spojení s obrazem) při samostatném poslechu citelně vynikne absence invence a schopnosti hudbu zajímavě rozvíjet a pár obsažených nápadů náležitě variovat. Jediným tak skutečně špičkovým aspektem nahrávky je zvuková kvalita, která i takto tuctovou a plochou kompozici dokáže oživit a její technická kvalita v některých momentech vyvažuje její kompoziční nedostatky. Podle vlastních slov Kloser pracoval na kompozici přibližně půl roku a pokud i v takto štědrých a přívětivých podmínkách přišel s natolik rutinní kompozicí nezřídka citující klasická díla západní provenience (např. PREDATOR či akční kompozice Marca Beltramiho), bude třeba se mít v případě jeho následujících děl na pozoru. Průměrné hodnocení zachraňuje pouze několik poklidných sekvencí hodných opakovaného poslechu a bazarové ceny toho (naštěstí příjemně krátkého) CD.

Hudba ***    Album ***    Zvuk *****

The Thin Red Line

Alien vs Predator