• Hudbu složil: Patrick Doyle
  • Dirigoval: James Shearman
  • Orchestrace: Patrick Doyle, James Shearman, Geoff Alexander, Dwight Mikkelsen
  • Nahráno v Sony Scoring Stage, Los Angeles
  • Produkce: Maggie Rodford
  • Varese Sarabande 2008 (302 066 889 2)

Malá Nim (Abigail "Little Miss Sunshine" Breslinová, které z její někdejší roztomilé tuposti zbyla už jen ta tupost) žije na opuštěném ostrově se svým tatíkem/biologem (Gerard Butler), který se jednoho dne ztratí v bouři. Nim následně musí spolu se svým zvěřincem dočasně odsunout veškeré ostrovní radovánky, jako projížďky na želvách a lachtanech či dovádění s pelikány, a soustředit se na podstatnější úkol: zapudit vlezlé návštěvníky, kteří se drze utábořili na pobřezí "jejího ostrova." Kromě svého bojového poslání Nim stále hltá knížky o svém oblíbeném hrdinovi Alexi Roverovi (Gerard Butler), jejichž srovnatelně pošahaná a asociální autorka (Jodie Fosterová) na druhé straně světa kutá na další knize a zkontaktuje tatíka Nim, aby si ověřila některá fakta pro svou novou knihu. Nim a Alex(andra) Rover(ová) tak naváží zvláštní přátelství a malá Nim je odhodlaná svému hrdinovi pomoct za každou cenu. Leč ejhle! Při jedné misi si odře koleno a spisovatelka, zmítána pocitem viny, se i navzdory své fobii ze všeho živého i neživého vně svého domova vydá na cestu přes půlku světa, aby Nim doručila leukoplast a pofoukala bebí.

NIM'S ISLAND je zvláštní film. Špatný film, který bývá někdy popisován jako variace ROMANCING THE STONE pro malé holčičky. Hudba Patricka Doylea sice nabízí některé atributy známé z jeho dobrodružných kompozic jako HARRY POTTER AND THE GOBLET OF FIRE, ERAGON a THE LAST LEGION, ale jejich kvalit nedosahuje především i díky své odhlehčenosti. Doyle ve své kompozici využívá řadu hudebních témat, které přísluší jak Nim a ostrovu, tak i skupině nevítaných (z počátku demonizovaných - Buccaneer Ship) návštěvníků či pelikánu Galileovi. Základem kompozice je klasický orchestr, který je zjemněn sólovým klavírem, smyčcovým pizzicatem a kytarou, které s pozvolna se rozrůstajícím orchestrem představují téma Nim již v úvodu titulní skladby Nim's Island, která se v čase 1:57 prolne do první variace tématu ostrova.

Díky odlehčenosti snímku Doyle nabízí celou řadu hravých skladeb, v nichž využívá rytmické smyčcové motivy podkreslené rozličnými perkusními nástroji, které dodávají hudbě mírně exotický nádech. Mezi nejlepší skladby však patří sekvence, v nichž skladatel pracuje s celým (tentokrát ani ne 60-členným) orchestrem. Svou strukturou, v níž se mísí realita a představy dvojice hlavních postav, film připomene SECONDHAND LIONS. Oproti tomuto snímku (a Doyleově kompozici) však NIM'S ISLAND mírně pokulhává v pestrosti nahrávky a její působivosti. Zatímco v případě SECONDHAND LIONS Doyle nabízel kromě dokonale funkční poklidné hudby i rozmáchlý hrdinský podkres vzpomínek dvojice staříků na své dávné skutky jak vystřižené z Pohádek tisíce a jedné noci, v NIM'S ISLAND jsou hrdinské sekvence v menšině a za svými předchůdci rovněž pokulhávají - ať již vinou střídmější orchestrace či díky skutečnosti, že řada z rozmáchlejších skladeb (Galileo Helps Jack, Volcano Erupts, Woman Overboard či Lizard Attack během níž Nim ostřeluje nevítané návštěvníky ještěrkami - DOSLOVA!) pravidelně střídá nástupy celého orchestru a variace hlavních/hravých motivů. Mezi skladby, které orchestr využívají o poznání lépe patří Volcano and Door, Helicopter Storm, Alex Nearly Drowns a finálová Nim Sees Jack.

NIM'S ISLAND představuje typickou Doyleovu žánrovou kompozici, které se z profesionálního hlediska nedá vytknout zhola nic. Problémem je tentokrát film sám, který nejen že skladateli neposkytl inspiraci a současně i prostor ke zkomponování dostatečně památné kompozice, ale navíc je jeho partitura umírněna využítím střídmého symfonického tělesa. Těžko však Doyleovi vyčítat to, že filmu dodal přesně, co potřeboval a umožnil tak jeho fungování alespoň v některých dílčích momentech, když jako celek zcela selhává. I když se tentokrát jedná o relativně umírněnou kompozici, výsledné album stále nepostrádá řadu svěžích momentů, které jej bohužel nezařadí po bok vrcholných autorových děl, ale stále se jedná o kvalitní kompozici, která se řadí k tomu lepšímu, co tento rok vzniklo. Doyle však již nespočetněkrát prokázal, že je schopen o poznání lepších výsledků a jeho NIM'S ISLAND je... stejně jako celý film... snadno zapomenutelný.

Harry Potter and the Goblet of Fire

Astérix Aux Jeux Olympiques

Nanny McPhee