• Hudbu složil: John Powell
  • Dirigoval: Brett Weynark
  • Orchestrace: Jessica Wells, James K. Lee
  • Nahrál: Sydney Symphony Orchestra
  • Produkce: John Powell
  • Lakeshore Records 2008 (LKS 33987)

David Rice (Hayden Christensen) byl mladík jako každý druhý, dokud nezjistil, že se díky genetické anomálii dokáže teleportovat z místa na místo. Tento jeho dar má svou velmi bohatou historii a Jumpeři existovali po staletí. Stejně tak existovala i opačná sorta, jejíž přívrženci šli Jumperům po krku, kterou v Davidově přítomnosti zosobňuje tajuplný Roland (na blond odbarvený Samuel L. Jackson), vydávající se za agenta NSA, který má Davidovi definitivně zabránit ve využívání svého "daru" k osobnímu prospěchu a rozhodně se neplánuje ujmout role mentora jinak komiksově prezentovaného hlavního hrdiny.

Nový soundtrack Johna Powella navazuje na autorovy předchozí akční kompozice. Tentokrát se však skladatel zaměřil více na elektroniku, která v některých případech překlenuje hranice mezi původní filmovou hudbou a source music (pro tento typ kompozice je ostatně běžně využíván termín "scource" - viz skladby Surf's Up či závěr The Sacrifice). Podstatná většina alba náleží Powellovu mixu elektronických efektů, syntetických perkusí a pouze velmi nenápadně užitého orchestru, který naštěstí zvyšuje svou četnost v poslední třetině alba a zachraňuje CD od vysoce pravděpodobného nižšího hodnocení. Další nevýhodou kompozice je vlastní kompilace alba, jehož podstatná většina je tvořena pouze přibližně minutovými skladbami, které navíc rozvíjejí velmi podobné schéma a většina kompozice tak působí schématickým a statickým dojmem.

Pouze zřídka hudba získává lehčí nádech a využívá i krátké vstupy trubek, které soundtracku dodávají až arnoldovsko-bondovský nádech (A Jump off). Bohužel tyto momenty jsou velmi ojedinělé a skončí dříve, než by se mohly plně rozvinout. Orchestr poprvé přichází ve větší míře ke slovu ve skladbě 1000 Volts a více prostoru je mu svěřeno především ve finále snímku v průběhu skladeb Coliseum Fight, Airport Departure, In Hospital, David Comes Clean, Roland at the Lair, The Sacrifice či v etnické Echo of Mom. I v těchto "symfoničtějších" momentech je však akustická část nahrávky stále utopena pod nánosy syntetických perkusí.

JUMPER představuje naprosto standardní MV/RCP akční výplň s převahou elektroniky, kterou od slabšího průměru nezachrání ani vykrádání MATRIXU (Jumper vs. Jumper). I když v průběhu CD zazní několik málo vzletnějších sekvencí, které zřídka soundtracku dodávají až hrdinský náběh, tyto momenty jsou bohužel v menšině a svou velmi střídmou délkou nezvládnou výsledné hodnocení udržet na hladině průměru.

Hudba **    Album **    Zvuk ****

Vantage Point

Enemy of the State