• Hudbu složil: Mark Isham
  • Dirigoval: James Shearman
  • Orchestrace: Conrad Pope, Clifford J. Tasner, Cindy O'Connor
  • Nahráno v Abbey Road Studios, London, UK
  • Produkce: Mark Isham
  • Varese Sarabande 2007 (302 066 853 2)

Drama IN THE VALLEY OF ELAH v režii zkušeného Paula Haggise pojednává o pátrání otce po ztraceném synovi, který se krátce předtím navrátil z mise v Iráku. Ohledně hudební složky Haggis opětovně oslovil Marka Ishama (THE BLACK DAHLIA, A RIVER RUNS THROUGH IT, BLADE), s nímž spolupracoval na svém předchozím snímku CRASH a televizním seriálu THE BLACK DONNELLYS. Isham se při práci na tomto projektu vydal podobným směrem jako v případě dramatu RESERVATION ROAD. Základem kompozice je pouze malá skupinka nástrojů, které dominuje především smyčcová sekce, jež hudbě občas dodává až elegický nádech. K nejlepším skladbám se řadí The Morgue (obě skladby téhož názvu), A Family's Grief, Viewing, You'are Good Father či finálová We Killed a Dog.

V řadě skladeb však Isham kombinuje orchestrální složku s četnými elektronickými efekty, které hudbě příležitostně dodávají až ambientní nádech. Svou roli sehrává i elektronicky modulovaný zvuk elektrických kytar, které poprvé zazní ve skladbě Body Parts. Elektrické kytary jsou podkresleny minimalistickými tóny zpovzdálí se ozývajícího klavíru, který udržuje stejnou výšku tónu a velmi rychle odeznívá doztracena. Podobné schéma se objevuje například i ve skladbách Emily Provokes (v níž více prostoru získávají strunné nástroje), A Murder a Upside Down. V některých momentech Isham mísí všechny základní atributy kompozice (smyčce, struny, elektronika) do jednoho celku a nabízí tak některé ze zajímavějších skladeb, jež se v průběhu této kompozice objevují: Bobby Ortiz (v níž skladatel začleňuje nenápadnou žesťovou sekci a gradací smyčcové sekce připomene až Powellovy bourneovské soundtracky), Apology a We Killed A Dog.

IN THE VALLEY OF ELAH je řemeslně kvalitní kompozicí, kterou bude možné doporučit pouze nadšeným fanouškům snímku (existuje-li někdo takový) a Ishamovým věrným sběratelům. Ishamova hudba je opětovně velmi subtilní a pouze nenápadně dokresluje obraz, k jehož emocionálnímu vyznění příliš nepřispívá. Jedná se opět o čistě funkční kulisu, která po celou svou délku udržuje identický ráz a působí tak staticky již po prvních pár minutách. Po většinu alba Isham pravidelně střídá čistě symfonické posmutnělé momenty s experimentálnějšími a moderními skladbami. Bohužel ani v jednom stylu nedosahuje výsledků, které by byly hodné opakovaného poslechu a svou invenci vyčerpává již po prvních pár úvodních minutách.

Hudba **    Album **    Zvuk ****

Absolute Power

Reservation Road