• Dodatečná hudba: Marcus Trumpp, Tom Hiel
  • Dirigoval: Marco Beltrami
  • Orchestrace: Bill Boston, Tom Hiel, Dennis Smith, Marcus Trumpp, Richard Bronskill
  • Nahrál: The Seattle Symphony Orchestra
  • Nahráno v The Bastyr University Chapel, Sattle, WA
  • CD-R bootleg 2005 (-)

Nepříliš povedený vlkodlačí horor CURSED měl poměrně bohatou historii. Ve své původní verzi měl film vyprávět o trojici cizinců, které svede dohromady automobilová nehoda a následný útok vlkodlaka. Trojici hlavních postav vytvořili Christina Ricci (Ellie Hudson), Jesse Eisenberg (Jimmy Myers) a Skeet Ulrich (Vince Winston). Následné problémy se scénářem a nepříliš kladné ohlasy z projekcí pro vedení studia vedly k četným změnám, které měly za následek nejen změny v hereckém obsazení a následné přetáčení přibližně poloviny snímku, ale současně i k radikálním změnám ve vlastním námětu, který ve své finální podobě pojednává o dvou osiřelých sourozencích (Christina Ricci a Jesse Eisberg), kteří se stanou účastníky automobilové nehody a následného brutálního útoku vlkodlaka, který na nich zanechá šrámy nejen psychické povahy. Jejich následná transformace pak vede k odhalení skutečného vlkodlaka v pozadí, kterého musí sourozenci zlikvidovat, aby se dokázali zbavit svého prokletí.

Již pro první verzi snímku zkomponoval Marco Beltrami hudbu, která byla pro finální verzi pouze nenápadně upravena a následně nahrána v Seattlu. Z časových důvodů, kdy byl Beltrami zaměstnán prací na dalším projektu některé z těchto úprav obstarali Marcus Trumpp a v menší míře Tom Hiel. V jedné scéně je rovněž využito i Beltramiho Dewey's Theme, které původně složil pro SCREAM II. Výsledné album je možné rozdělit na trojici stylů. Tím posluchačsky nejvděčnějším jsou variace milostného tématu Ellie a Jakea (Joshua Jackson), který v některých sekvencích přebírá roli tématu sourozenců a rovněž je i základem závěrečného songu Let Me Out, který společně složili Marco Beltrami, Buck Sanders a Dillon Dixon. Milostné téma se poprvé představí ve skladbě Jake Needs Space v podání sólového klavíru, který nenápadně dokreslují smyčce. Ve svých pozdějších variacích (Ellie's Dream Pt. II, Jake Turns on Ellie, Love Theme) významnou roli hrají i rozličné formy kytar, které tvoří lehce minimalistický podklad hlavní linie. Bohužel finální filmová verze tohoto tématu, využívající rovněž i o poznání bohatší perkusní sekci, není na albu obsažena.

Neméně zajímavé jsou i agresivní hororové sekvence, v nichž Beltrami využívá atributy známé z jeho ostatních žánrových kompozic, kterým vévodí příležitostně monstrózní žesťová sekce, švitořící dechy, disharmonické vyšší smyčce, táhlé tóny hlubokých smyčců a rytmické osudové velké bubny či příležitostné kovové perkuse a elektronika. Bohužel CURSED ve své hororové rovině poněkud pokulhává za nejlepšími autorovými žánrovými pracemi, i když ve své stopáží nabízí i několik vydařených dramatických skladeb. K těm nejlepším se řadí Jenny Gets Wolfed, Big Bad Zipper, Party Animal, The End of Fur, Jake Turns on Ellie a Cursed Suite, jež dokreslují jednotlivé útoky. K vrcholům alba se rovněž řadí Really Bad Hair Day doprovázející transformaci člověka ve vlkodlaka. Mezi zajímavé sekvence patří i závěr alba obsahující několik vynikajících alternativních verzí ve filmu nepoužitých skladeb, z nichž například Hit Parade Gestures HP obsahují krátký nesestřižený záznam z nahrávacích frenkvencí krátkých "lekaček". Třetí rovinu kompozice představují převážně elektronické a perkusní skladby, které doprovází scény, v nichž sourozenci objevují své nové schopnosti (na albu pouze Stalking a Cursed Suite, ve filmu o poznání víc). V některých efektnějších momentech Beltrami využívá rovněž ženský vokál a vytí vlkodlaka, které pouze nenápadně dokreslují hrstku dramatických okamžiků a bez pozornějšího poslechu jsou prakticky nepostřehnutelné.

CURSED není tematicky vystavěnou kompozicí, ale jediným výraznějším hudebním tématem, které se v průběhu alba rozvíjí, je milostné téma/téma sourozenců. V rámci dramatické roviny kompozice Beltrami využívá řadu rytmických motivů, které jsou povětšinou posazeny na žesťovou a v menší míře i perkusní sekci. Nevýhodou kompozice je tak výraznější statičnost a obměňování tří základních směrů alba, kterým dominuje dramatická hudba, která svým rytmickým základem a četnými vedlejšími rytmickými nápady nepůsobí zcela jednotvárně, jak by tomu mohlo být u děl Beltramiho méně schopných napodobitelů (viz DISTURBIA). Jedná se tak o poněkud průměrné album, které nedosahuje kvality nejlepších autorových prací a dosud postrádá své oficiální vydání. I přes to se ale jedná o kvalitní hororovou kompozici, která se zcela jistě do zlatého fondu žánru nezařadí, a která bohužel nenabídla svému autorovi srovnatelné množství inspirace jako jeho populárnější a oblíbenější práce, které jej dokázaly inspirovat k napsání o poznání osobitějších kompozic.

P.S.: Kromě bootlegu pokrývajícího větší část ve filmu obsažené hudby, byly vydány i dvě oficiální alba. Zatímco ve Spojených státech vydaná verze (Treadstone Records / Image Entertainment) obsahuje pouze zmiňovaný závěrečný song Let Me Out, v Evropě vydané CD (Silva Screen Records) obsahuje i rovněž instrumentální Cursed Suite.

The Breed

The Eye

Alien3