TT 44:19

• Hudbu složil: Carter Burwell
  • Dirigoval: Carter Burwell
  • Orchestrace: Carter Burwell
  • Produkce: Carter Burwell
  • Lakeshore Records 2008 (LKS 33982)

Prostřednictvím hudebního doprovodu černé komedie o dvojici nájemných vrahů na nedobrovolné dovolené V BRUGGÁCH se do oblasti tématické kompozice vrací Carter Burwell, jehož předchozí projekt - coenovské drama NO COUNTRY FOR OLD MEN - byl hudebně vystavěn na tématické redukci a jeho hudební doprovod sestával z pouhých nenápadných hudebních ploch v délce pouhých pár minut. IN BRUGES naproti tomu poskytuje hudbě velmi mnoho prostoru a řada sekvencí je prakticky tvořena pouze obrazem a hudbou s minimálním rušením ze strany zvukových efektů.

Burwellův nový soundtrack se odvíjí v typickém autorově stylu. Základem nahrávky je pouze malá skupina nástrojů, které dominuje sólový klavír, který se prolíná podstatnou většinou skladeb a prezentuje variace hlavního tématu. Nechybí ani typické burwellovské dřevěné perkuse, které skladatel využívá pravděpodobně ve všech svých projektech (viz skladby Harry Walks, Thugs Passing in the Night či Shootout pt 2). Mezi další prvky patří malá skupina smyčců, harfa, saxofon, basové pizzicato a řídce užité dechy. Většina nahrávky je velmi poklidná a udržuje stejnou hypnotickou rovinu. Těžko tak v rámci alba vyzvedávat pouze vybrané skladby, které jsou velmi podobné jedna druhé a ve většině případů končí bohužel dřív než se stihnou naplno rozvinout. V rámci Burwellovy tvorby se k nejnetypičtějším prvkům, jež toto album nabízí, řadí skladba Shootout pt 1, v níž skladatel využívá agresivních elektrických kytar a moderních (i svých typických) perkusí, jež jsou nenápadně podkresleny rytmickým orchestrem.

Burwellovu původní hudbu (27 minut) doplňuje celkem 5 songů, které jsou rozesety v průběhu celého alba a svými vstupy oživují nepříliš pestrou původní hudbu. K nejlepším se dozajista řadí nostalgické balady Townese Van Zandta (St. John the Gambler) a On Ragland Road v podání The Dubliners. Zbytek songů je buď stylovým doplňkem plně v souladu s původní hudbou (německy zpívaná "arie" Der Leierman) či naopak svižnými moderními skladbami dodávajícími švih některým sekvencím (Brandy Alexander v podání The Walkmen). Jako výsledné album nahrávka nepostrádá celistvost a příležitostné oživení původní hudby občasným songem není (narozdíl od řady podobně koncipovaných alb) na škodu, ale funguje na výbornou.

Pokud Burwellově hudbě něco vytýkat je to především její jednotvárnost. 27 minut původní hudby je rozděleno na celkem 19 krátkých skladeb, z nichž pouze dvě lehce přesahují hranici 2 minut. Celá řada skladeb rozvíjí velmi podobné schéma, které následně vyústí v klavírní variaci (či spíše repetici) hlavního tématu, jemuž naštěstí nelze upřít jistou chytlavost. Ve svých dílčích momentech tak hudba sice nepostrádá kouzelné a křehké momenty, ale po celou svou délku zůstává statickou a své atributy nikterak nerozvíjí.

The General's Daughter

The Conversation

The Corruptor