• Hudbu složil: John Powell
  • Dodatečná hudba: Henry Jackman, James McKee Smith, John Ashton Thomas
  • Dirigoval: Pete Anthony, Don Harper, Blake Neely
  • Orchestrace: Jane Antonia Cornish, Germaine Franco, Kevin Kliesch, John Ashton Thomas
  • Produkce: John Powell
  • Varese Sarabande 2008 (302 066 908 2)

Cynický HANCOCK se poprvé vydal na filmová plátna pod vedením pozvolna se prosazujícího režiséra Petera Berga (THE KINGDOM), který tentokrát znovu změnil svého skladatele a po Stewartu Copelandovi, Harrym Gregson-Williamsovi a Dannym Elfmanovi oslovil opět člena Zimmerovy stáje - Johna Powella. Výsledný soundtrack kombinuje typické Powellovy ambientní postupy s orchestrem a velmi bohatou perkusní sekcí.

Powellova hudba postrádá výrazný hlavní motiv a nabízí tak spíš kolekci rozličných hudebních celků, které jsou jednu chvíli akční, jindy zabíhají do mírného retra, aby následně nabídly další hektickou perkusní akci. Mezi nejlepší momenty alba patří pomalé sekvence, v nichž Powell využívá klasické kytary či tradiční orchestr oživený o některé sólové prvky - malá skupina smyčců či občasná flétna (Getting Therapy, úvod The Kiss). Hrdinských okamžiků nabízí výsledné album pouhou hrstku (To War, fragmenty Hollywood Blvd, druhá polovina Death and Transfiguration a The Moon and the Superhero) a tyto momenty se nevymykají obvyklým powellovým postupům známým z celé řady jeho starších kompozic od EVOLUTION, přes CHICKEN RUN a SHREKa až po X-MEN 3: THE LAST STAND. Pokud by však byla celá kompozice podobně chytlavá jako poslední dvě skladby alba, bylo by výsledné hodnocení o nějaký ten stupeň vyšší.

Powell kromě tradičního orchestru, elektroniky a všudypřítomných perkusí využívá rovněž i luskání prstů, smyčcové pizzicato a sólový vokál (The Trailer, Mortal), který však v průběhu alba zaznívá jen na pár okamžiků. Většina alba spadá do roviny pouze průměrné výplně, která sice nabízí několik málo ojedinělých světlejších okamžiků (Superhero Comix, Mary Brings Meatballs, Death and Transfiguration, The Moon and the Superhero). Mezi nejzajímavější momenty patří sekvence, v nichž se luskání na prsty mísí se zvolna gradujícím orchestrem (bohužel velmi krátká I really hate that world či velmi pomalu gradující Hollywood Blvd). K vrcholným sekvencím akční roviny alba patří především skladba Hollywood Blvd, v níž však Powell příliš nepřekračuje svůj stín a nabízí adekvátní dramatickou kulisu, která však využívá řadu retroprvků a celá kompozice je spíše odlehčenou variací na Powellovy předchozí žánrové kompozice než jejich plnohodnotným rozvinutím. I v rámci akčních sekvencích skladatel často nabízí krátké vstupy celého orchestru, které nepostrádají jistou chytlavost, ale tyto okamžiky tvoří pouhý zlomek delších skladeb, během nichž jsou velmi často střídány s bezvýraznými ambientními plochami známými ze zbytku alba.

HANCOCK představuje další čistě průměrnou powellovskou výplň, která velmi rychle obměňuje několik základních směrů a orchestračních schémat. Většina alba je rozdělena na řadu velmi krátkých skladeb, které skončí dříve než se stihnou plně rozvinout, a i když některé z nich nabízí i pár půvabných momentů, s těmito sekvencemi není výrazněji pracováno a představují pouze ojedinělé oživení jinak čistě rutinní výplně. HANCOCK sice své posluchače pravděpodobně neurazí, ale těžko ho doporučit komunikoliv kromě věrných Powellových posluchačů či nadšených příznivců filmu (najde-li se vůbec někdo takový).

Hudba **    Album ***    Zvuk ****

Jumper

Enemy of the State