• Dirigoval: Matt Dunkley
  • Orchestrace: Matt Dunkley, David Butterworth, Craig Armstrong, Tony Blondal, Stephen Coleman
  • Nahrál: Northwest Sinfonia
  • Nahráno v Bastyr University Chapel, Seattle, WA
  • Produkce: Craig Armstrong
  • Marvel Music 2008 (B0019SMSUM)

Skotský skladatel Craig Armstrong na sebe upoutal pozornost svou spoluprací s Bazem Luhrmanem na snímcích ROMEO AND JULIET a MOULIN ROUGE. Kromě těchto svých žánrově vyhraněných a kýčovitých projektů pracoval v průběhu posledních let ve všech myslitelných žánrech od romantické komedie (LOVE ACTUALLY), přes thrillery (THE BONE COLLECTOR) až po dramata (WORLD TRADE CENTER, THE QUIET AMERICAN) a historické snímky (ELIZABETH: THE GOLDEN AGE). Jeho prvním vysokorozpočtovým projektem se však stal až THE INCREDIBLE HULK, jehož režii po Angu Leem přejal Louis Leterrier a hlavní role se tentokrát chopil Edward Norton.

Armstrongova hudba je o poznání tradičnější než tomu bylo v případě Elfmanovy hudby k prvnímu dílu. Základem nahrávky je klasické symfonické těleso, rozličné formy perkusí a občasná elektronika. Armstrong zcela eliminoval veškeré možné odkazy na hudbu z předchozího dílu a složil vše znovu. Hlavní hulkovský motiv se objevuje již v prvních dvou skladbách a jeho základem je především náležitě monstrózní žesťová sekce (dále např. v Harlem Brawl). Ani v případě tohoto snímku se Armstrong nedokázal oprostit od svých tradičních atributů, které jsou v největší míře ke slyšení ve skladbě Return to Culver University.

Podstatná většina nahrávky přísluší akční hudbě, v níž Armstrong využívá rytmický podklad složený z množství perkusí, nad kterým postupuje hlavní linie tvořená rytmickými a svižnými tahy smyčců či hulkovské žestě. Akční hudba není povětšinou rámována žádným výrazným hudebním motivem, ale jejím základem jsou rytmické motivy v podání smyčců. Výsledkem je tak poněkud standardní dramatická kulisa, která se příliš neodlišuje od ostatní (v současnosti již značně schematizované) Armstrongovy tvorby. Elektronika je v celé kompozici eliminována na minimum a nikterak nenarušuje orchestrální část nahrávky, která zní sice moderně a občas i rytmicky chytlavě, ale současně není podbízivá. K nejlepším dramatickým skladbám se řadí That is the Target, Give him everything you've got, NYC Cab Ride, The Mirror, Stern's Lab a Harlem Brawl.

Mezi skladby, které se řadí k vrcholům alba patří některé poklidné momenty jako Bruce goes Home, druhá polovina Return to Culver University, Reunion, I can't, Hulk and Betty, The Necklace a Bruce and Betty, v nichž skladatel využívá poklidnou smyčcovou sekci příležitostně doplněnou o sólový klavír či harfu. Bohužel tyto momenty jsou v menšině a většina CD přísluší akční hudbě, které se sice nedá příliš mnoho vytýkat (kromě v současnosti obvyklé schématičnosti a nevýraznosti). Vzhledem k mimořádně štědré stopáži CD udržuje výsledné album velmi podobný styl a působí tak schématicky a nadmíru protahovaným dojmem. I když Elfmanův HULK nepřinesl nic převratného, byl vcelku originální kompozicí, která byla plně v souladu s originalitou Leeova filmu. THE INCREDIBLE HULK je však po filmové stránce o poznání standardnější, čemuž odpovídá i styl výsledné Armstrongovy kompozice (naštěstí však nedošlo na srovnatelnou lobotomizaci jako v případě X-MEN III: THE LAST STAND).

V kontextu poslední komiksové tvorby (JUMPER, IRON MAN, WANTED, HELLBOY: GOLDEN ARMY, THE DARK KNIGHT) představuje THE INCREDIBLE HULK pouze mírný nadprůměr a čirou rutinu srovnatelnou s THE DARK KNIGHT. Armstrong opětovně přišel s čistě standardní kompozicí, která nepřináší nic, co by nepředvedl již mnohokrát dříve. Armstrongova hudba nikdy nebyla natolik výrazná, ani dostatečně variabilní, aby dokázala udržet pozornost posluchačů po celou svou (v tomto případě téměř až nesnesitelně přemrštěnou) délku a výsledné album tak působí velmi záhy únavným a silně schematickým dojmem. Pokud se však řadíte k Armstrongovým věrným fanouškům a zkrátíte si CD pro potřebu vlastního poslechu na polovinu (větší část bude pravděpodobně náležet o poznání zajímavějšímu druhému CD), výsledné hodnocení můžete zaokrouhlit na slabší 4*.

P.S.: Soundtrack je distribuován pouze prostřednictvím Amazonu a v našich končinách (i řadě dalších specializovaných internetových soundtrackových obchodů) jej tak nenajdete. Jelikož ale nic nemůže být naprosto dokonalé, THE INCREDIBLE HULK je dostupný pouze jako CD-R!

Moulin Rouge! - Vol. 2

The Bourne Identity

Hulk