• Dodatečná hudba: Teese Gohl, Chad Hobson, Scott Shields, Christoph Bauschinger
  • Dirigoval: Teese Gohl, Andy Brown
  • Orchestrace: Andy Brown, Marius Ruhland
  • Nahrál: The London Metropolitan Orchestra
  • Produkce: Mathias Gohl, Stephen McLaughlin
  • Northpole Label 2007 (NORTH001)

Uvedení irského dramatu STRENGTH AND HONOUR se obešlo téměř bez povšimnutí a naší distribuci se vyhlo velkým obloukem. Podobně na tom bylo i vydání soundtracku, který pro tento snímek složil zvolna se prosazující Ilan Eshkeri, jemuž jeho kompozice pro STARDUST zajistila místo mezi nejzajímavějšími nastupujícími skladateli soudobé evropské scény. Album bylo vydáno Eshkeriho vlastní nahrávací společností Northpole Music a představuje dosud její jediný release. Film Marka Mahona vypráví o otci (Michael Madsen), který se rozhodne porušit slib, který kdysi dal své umírající ženě, že již nikdy nebude boxovat. Sean je však donucen okolnostmi (a snahou o záchranu umírajícího syna) znovu navléct rukavice a vstoupit do ringu.

Eshkeriho hudba je pochopitelně silně ovlivněna irskými lokacemi a využívá řadu tamnějších nástrojů včetně irské harfy, fléten a bhodranu (druh irských bubnů). Tyto lokální prvky jsou umocněny vokálem Pauline Scanlonové, který se prolíná řadou na CD obsažených skladeb, a menším (převážně smyčcovým: 16 houslí, 8 viol, 6 violoncel a 4 kontrabasy) orchestrem, který dále doplňuje hrstka dřevěných dechů, lesní roh a harfa. Celá kompozice se tak nese v převážně nenápadném duchu a udržuje po většinu své délky identický ráz, který je příležitostně oživen již zmíněným sólovým vokálem, dudami či občasným sólem pro některý z nástrojů klasického orchestrálního spektra (violoncello a keltská harfa v St. Mary's Catholic Young Men's Society Hall či flétna v Locker Room a Showdown at Charles Fort). Svým celkovým poklidem a hypnotičností občas Eshkeriho kompozice připomene i některé sekvence z Hornerovy hudby pro A BEAUTIFUL MIND (vynikající skladby Early Morning, County Cork, Run by the River, Chaser's Trophy a Airport). Nahrávání hudby se účastnil i 16-členný The Tallis Chamber Choir, který však přijde ke slovu pouze ve skladbě Zadok the Priest, jenž je adaptací stejnojmenné korunovační hymny George Friderica Handela.

STRENGTH AND HONOUR představuje řemeslně kvalitní kompozici v typickém keltském duchu, kterých se v rámci filmové hudby najde celá řada. V rámci Eshkeriho tvorby se jedná o vítaný přírůstek jeho zatím velmi skromné diskografie a vrhá na jeho (doposud o poznání rozmáchlejší) tvorbu jiné světlo. Mírnou nevýhodou výsledného alba je bohužel jeho monotónnost v první polovině a skutečnost, že většina na CD obsažených skladeb vznikla novým aranžmá irských tradicionálů (pod nimiž jsou podepsáni Stephen McLaughlin, Pauline Scanlonová, Mathias Gohl a další) a na Eshkeriho původní hudbu tak připadá pouze okolo poloviny na CD obsažených skladeb. Při samostatném poslechu však tato skutečnost nikterak nevadí, album je dostatečně kompaktní, aby dokázalo udržet pozornost posluchačů po celou svou délku a nabízí příjemný a nenáročný poslech vhodný k ničím nerušené relaxaci.

Nights in Rodanthe

The Young Victoria

Stardust