• Hudbu složil: Andrew Lockington
  • Dirigoval: Nicholas Dodd
  • Orchestrace: Nicholas Dodd
  • Nahráno v Air Lyndhurst Studios, London
  • Produkce: Andrew Lockington
  • Silva Screen Records 2008 (SILCD-1269)

Kanadský skladatel Andrew Lockington začínal nejprve jako asistent renomovaného Mychaela Danny a společně zkomponovali hudbu ke snímku STRANGER INSIDE. Postupem let se začal Lockington vydávat svou vlastní cestou a jeho hudba pro JOURNEY TO THE CENTER OF THE EARTH představuje jeho druhý na CD vydaný samostatný projekt, kterému předcházela hudba k ultralacinému hororu SKINWALKERS. Každá ze starších adaptacího tohoto Verneova románu byla dílem své doby a ani Lockingtonova kompozice tak není výjimkou a spíše než na posouvání momentálních žánrových konvencí sází na jejich precizní naplňování.

Výslednému kompozici se dá vytknout jen velmi málo. Lockington nahrával v Londýně s masivním symfonickým orchestrem (který dirigoval zkušený Nicholas Dodd), jenž je doplněn o občasné pěvecké sbory a elektroniku. Svou význačnou roli sehrává i perkusní sekce, v rámci níž je využita řada jak dřevěných perkusí, které pouze tvoří pouze nenápadný podkres orchestrální roviny, ale i velké bubny Taiko. Podstatná většina kompozice je však čistě symfonická a elektronické efekty tvoří pouhý nenápadný podkres tradičního orchestru (viz sklaby Rope Descent, Mine Car Adventure aj.).

Hlavní motiv se představí již v úvodní skladbě, kde se k virtuóznímu klavíru pozvolna přidává zbytek orchestru a po pouhém naznačení hlavního tématu (v čase 0:18 žesťovou sekcí) záhy následuje jeho plné provedením celým orchestrem a pěveckým sborem, jež doplňuje zjemňující glockenspiel. Hlavní téma se v rozličných variacích a fragmentech prolíná téměř všemi skladbami a vrcholí v Mine Car Adventure, The Center of the Earth, Building the Raft (!), The Search for Sean a The Return. Mezi nejlepší skladby rozvíjející podobně laděné vedlejší motivy patří například Climbing Sneffels, The Center of the Earth, Goodbye Max, Storm, Dinosaur!, Skull Rescue, Volcano a The Return. Značná část nahrávky v její poslední třetině přísluší dramatické hudbě, v níž je využita především žesťová sekce s mírně atonálním nádechem. Největší slabina hudby však spočívá v častém střídání směrů a zatímco libovolná skladba začíná jako hravá, do svého závěru stihne nabídnout krátkou dramatickou akci, fragment hlavního tématu a v žádné z těchto poloh nesetrvá příliš dlouho - pokud však pro vás rozvoj, plynulost hlavních témat a přechodů mezi dílčími hudebními styly nepředstavuje nezbytnost k ocenění nahrávky, s klidným svědomím můžete výsledné hodnocení zaokrouhlit o jeden stupeň nahoru.

I když je výsledné album doslova protkáno variacemi chytlavého hlavního tématu, nabízí i celou řadu vedlejších rytmických motivů a hravých sekvencí, které albu ubírají na atraktivitě a nejsou samy o sobě až natolik zajímavé, aby udržely pozornost posluchačů po celou délku. V průběhu kompozice však zazní několik vynikajících skladeb, které tento slabší dojem ze zbytku alba spolehlivě vyvažují. I když se nejedná o nahrávku, která by byla v čemkoliv přínosná či originální v kontextu žánru (hodnocení je mnohem blíže 3,5*), jedná se o solidně odvedené řemeslo, kterému nejvíce škodí poněkud přemrštěná délka výsledného alba, na kterou se nedostává dostatku zajímavých nápadů...

Renaissance

Clash of the Titans

Astérix Aux Jeux Olympiques