• Hudbu složila: Jeanine Tesori
  • Dirigovala: Jeanine Tesori
  • Orchestrace: Buryl Red, Joseph Joubert
  • Nahráno v Eastwood Scoring Stage, Warner Bros.
  • Produkce: Jeanine Tesori
  • Varese Sarabande 2008 (302 066 924 2)

Romantické drama NIGHTS IN RODANTHE na motivy románu Nicholase Sparkse (THE NOTEBOOK), ve kterém vytvořili hlavní role Richard Gere a Diane Laneová se stalo nejen prvním celovečerním snímkem původně televizního režiséra a příležitostného herce George C. Wolfeho, ale rovněž i prvním snímkem, jehož hudební doprovod obstarala zkušená broadwayská skladatelka Jeanine Tesori. I když na divadelních prknech si získala obstojné renomé (nominace na cenu Tony za muzikál Thoroughly Modern Millie), filmový průmysl se jí až doposud vyhýbal a jedinými předchozími příležitostmi, jejichž prostřednictvím se měli filmoví diváci možnost seznámit s její tvorbou bylo několik písní v animovaných snímcích jako SHREK THE THIRD či videopokračováních LITTLE MERMAID a EMPEROR'S NEW GROOVE.

Základem soundtracku je klasický orchestr doplněný o rozšířenou perkusní sekci a četné struny, které dominují v prostřední části alba. Mezi nejpovedenější sekvence patří variace vynikajícího hlavního tématu (Sandstorm, The Goodbye, Loss, Horses, End Credit Suite), které CD zahajuje a bohužel se znovu vrací až v jeho poslední třetině. Především v závěru alba získává hlavní téma zcela nový základ a variační rozptyl (v každé skladbě je posazené na jiný nástroj či skupinu) - nechybí ani Hammondovy varhany, které zazní pouze nakrátko ve skladbách Box Montage a End Credit Suite, jež kombinují všechny stylové aspekty do dvojice suit.

Většina alba tak přísluší spíše nenápadným vedlejším motivům v podání menší skupiny nástrojů - rozličné perkuse, kytary, vibraphon a jazzově laděné basové pizzicato či sólových partů pro harfu a violoncello (Jean's studio). Právě střed alba tak představuje jeho největší slabinu - i když se hudbě nedá z profesionálního hlediska příliš vytknout, prostřední část alba nabízí nenaročné a ve spojení s obrazem dokonale fuknční romantické momenty, které však samostatně příliš nefungují a nepřináší cokoliv, co by bylo hodné opakovaného poslechu. I když se v případě této sekce alba vyskytují i některé zajímavější momenty (Walk on the Beach, klavírní Maps in Bed), tyto sekvence nemají příliš dlouhého trvání a ostatně jen velmi málo skladeb svou délkou přesahuje hranici dvou minut.

NIGHTS IN RODANTHE je řemeslně kvalitní romantickou kompozicí, která poněkud pokulhává zásluhou nevyvážené kompilace alba, jehož nejlepší momenty jsou obsaženy v jeho úvodu a závěru, a pod jehož střídmou stopáží se skrývá téměř kompletní původní hudba. Nezbývá než doufat, že skladatelka formátu Jeanine Tesori dostane jednou i příležitost skutečně předvést své schopnosti i v některém dramatičtějším projektu. Výsledné hodnocení je tentokrát za velmi silné 3*, které se v závěru alba přibližují slabším 4*. Pro příznivce nenáročnýh a romantických kompozic představují NIGHTS IN RODANTHE sázku na jistotu a s klidným svědomím si tak mohou výsledné hodnocení zaokrouhlit o jeden stupeň nahoru.

Bridge to Terabithia

The Notebook

Cashback