• Dirigoval: Xincao Li, Gavin Greenaway
  • Orchestrace: John Ashton Thomas, Dave Metzger, Kevin Fliesch, John A. Coleman, Jane Antonia Cornish, Jake Parker, Germaine Franco
  • Nahrál: The China National Symphony Orchestra
  • Sbor: The London Voices
  • Produkce: Hans Zimmer
  • Interscope Records 2008 (B0011344-02)

Hans Zimmer a John Powell společně pracovali již v druhé polovině 90. let, kdy Zimmer produkoval některé Powellovy kompozice, jejichž prostřednictvím se poprvé představil širší posluchačské obci: FACE/OFF a ENDURANCE. Nedlouho poté z jejich společné dílny vzešla nepříliš vydařená hudba k nepovedenému akčnímku snímku CHILL FACTOR, na níž rovněž spolupracoval Jeff Rona, a o rok později animovaný snímek ROAD TO ELDORADO, u kterého Powell obstaral pouze dodatečnou hudbu. Jejich prvním významným společným projektem tak je až KUNG FU PANDA z loňského roku.

Výsledná kompozice mísí tři základní vlivy - první představují standardizované postupy obou skladatelů, které jsou kombinovány s lokálně zabarvenými prvky zohledňujícími reálie jihovýchodní Asie (gongy, strunný nástroj koto, občasné etnické dechy a východní housle erhu) a v neposlední řadě i parodické sekvence, které nachází svůj předobraz v klasických karate a kung fu snímcích jako ENTER THE DRAGON a jeho hudebního doprovodu z pera Lala Schifrina. V rámci parodické roviny nechybí ani krátká bondovská variace v 6. minutě skladby Sacred Pool of Tears.

Všechny výše jmenované aspekty kompozice se představí již v úvodní Hero, která se řadí k tomu nejlepšímu, co CD nabízí. V rámci orchestrace nechybí četné zjemňující prvky včetně sólové harfy, sólové flétny, pěveckých sborů a smyčcového pizzicata, které dokresluje komickou rovinu dobrodružství obtloustlé pandy s hlasem Jacka Blacka. Bohužel laťka nastavená touto vynikající skladbou nemá příliš dlouhého trvání a velmi záhy CD sklouzává do předvídatelné rádobykomediální MV/RCP výplně, kterou lehce ozvláštňují východní nástroje. Značná část alba přísluší rozličným perkusním nástrojům a to jak tradičním, tak i etnickým a elektronickým, které tvoří základ řady skladeb (Let the Tournament Begin, Training Po, The Dragon Scroll). K naopak nejlepším skladbám patří Peach Tree of Wisdom, Sacred Pool of Tears, Dragon Warrior Rises, Panda Po a Oogway Ascends.

KUNG FU PANDA je dalším z celé řady animovaných počinů, na kterých pracovali Zimmer či Powell a příliš se od svých předchůdců neliší. Hudba vemi často střídá svůj styl a poněkud chaoticky obměňuje krátké vstupy orchestru, perkusí a elektroniky s hravými komediálními sekvencemi, které jsou velmi obtížně poslouchatelné a bez obrazu postrádají jakoukoliv logickou návaznost - hudba tak působí nekonzistentním a nadmíru roztěkaným dojmem a nedokáže se tak udržet na úrovni 3*, kterou nakrátko nastavila úvodní skladba. Notoričtí příznivci obou skladatelů i přesto mohou výsledné hodnocení zaokrouhlit na slabší 3* a KUNG FU PANDU považovat za jeden z nepatrně originálnějších MV/RCP kompozic v oblasti animace. Bohužel nikoliv však dostatečně odlišnou od svých předchůdců, aby si dané hodnocení skutečně zasloužila.

Horton Hears a Who!

The Last Samurai

Robots