15. Nocturne (2:42)

TT 41:21

• Hudbu složil: Marcus Trumpp
  • Orchestrace: Perry La Marca
  • Produkce: Marcus Trumpp
  • Promotional 2006 (-)

Původem německý skladatel Marcus Trumpp se v průběhu posledních let úspěšně etabloval jako jeden z předních orchestrátorů pracujících v Hollywoodu se skladateli jako Marco Beltrami, Christopher Lennertz či Harald Kloser. V rámci své práce pro tyto skladatele pak kromě orchestrací příležitostně sám skládal pár minut dodatečné hudby pro projekty jako THE INVISIBLE, UNDERWORLD EVOLUTION, RED EYE, MEDAL OF HONOR, GUN či 10,000 B.C. Jeho prvním samostatným skladatelským projektem se stala hudba k volnému pokračování snímku HOLLOW MAN z roku 2000, který hudebně podkreslil Jerry Goldsmith a zakončil jím svou plodnou spolupráci s Paulem Verhoevenem, který u druhého dílu zastal funkci jednoho z producentů.

Oproti prvnímu dílu se volné pokračování obešlo bez uvedení v kinech a putovalo přímo na video. V rámci omezeného rozpočtu videoprodukce tak potěší, že většina Trumppovy výsledné kompozice je převážně symfonická a elektronika přichází ke slovu pouze zřídka (syntetické žestě v militantní Swarming the House). Orchestracím dominuje smyčcová sekce, která tvoří základ řady skladeb a některé skladby jsou tvořeny pouze rozličně se prolínajícími vrstvami smyčcových nástrojů (Maggie Dalton, Hollow Fix, první polovina Michael Griffin). V jiných poklidných okamžicích skladatel využívá rovněž sólový klavír, který získává více prostoru v závěru kompozice v rámci skladeb Hospital a Nocturne.

V zájmu návaznosti na předchozí díl Trumpp do své hudby občas zakomponoval variace původních Goldsmithových motivů, které přichází v největší míře ke slovu v Main Titles, v jejíž první minutě zazní Goldsmithova skladba Isabelle Comes Back, která se v čase 1:42 prolne do plně rozvinutého Trumppova hypnotického hlavního tématu. Zbytek kompozice je však originální s pouze občasným začleněním některých fragmentů Goldsmithových rytmických motivů. V naložení s původním materiálem dosahuje Trumpp o poznání kompaktnějších a zajímavějších výsledků než John Murphy, který obstaral hudbu k dalšímu volnému pokračování goldsmithovsko-verhoevenovského projektu: BASIC INSTINCT 2.

V kontrastu s žánrem snímku překvapí, že celou polovinu alba tvoří poklidné a tajuplné sekvence, které jsou prokládány disonantním zdramatizováním v podobě rázných perkusí, divokých žesťů a rychlých tahů smyčců. V těchto okamžicích (Bathroom Interlude, Swarming the House, prostřední část Michael Griffin) je v rámci propojení žesťové a smyčcové sekce s perkusemi příležitostně patrná Trumppova spolupráce na orchestracích některých z Beltramiho největších hitů. Bohužel je rovněž velmi patrné, že se musel skladatel v případě HOLLOW MAN 2 obejít bez většího rozpočtu a z toho vyplývající nutnosti pouze střídmého symfonického tělesa. Mezi nejlepší dramatické skladby patří například Escape from the Police, Traffic Jam, Heli Pursuit a Final Battle.

K vrcholům alba patří skladby, v nichž skladatel pracuje především se smyčcovou sekcí a variuje buď své hlavní téma nebo nabízí komplexní a působivé tajuplné sekvence. Bohužel i když album obsahuje řadu vynikajících skladeb, tyto skladby postrádají hladši propojení. Při lepším uspořádání nahrávky (a adekvátní technické kvalitě) by však mohla kompozice dosáhnout i na o něco silnější 3* hodnocení než jí přísluší s aktuálním uspořádáním alba, které se dosud nedočkalo svého oficiálního vydání a nahrávka je tak dostupná pouze jako promo. Při nynějším uvedení prvních větších Trumppových projektů (dvojice francouzských gangsterských dramat o Jacquesovi Mesrinovi) však HOLLOW MAN 2 nabízí zajímavý pohled na skladatelské začátky jednoho ze současných "mladých" (v rámci koncertní tvorby však úspěchy ověnčených) talentů západní filmové hudby.

Hudba ***    Album **    Zvuk ***

Untraceable

Hannibal Rising