Pride and Glory
(Mark Isham)

 


1. Burning Car (4:26)

2. Hospital (1:07)

3. Escape (1:44)

4. Fran and Abby (1:45)

5. Family (1:16)

6. Funeral (2:22)

7. Santiago (4:04)

8. Execution (6:09)

9. Abby (1:05)

10. Protest (2:25)

11. Suicide (2:37)

12. Jimmy Rats (4:19)

13. Confession (3:12)

14. Fran (1:43)

15. Riot (5:56)

16. El Train / Waterline (8:51)

 

TT 53:02

 
 

  • Hudbu zložil: Mark Isham
  • Dirigoval: Mike Nowak
  • Orchestrácie: Conrad Pope, Clifford J. Tasner, Nan Schwartz, Bill Newlin
  • Nahrál: The Hollywood Studio Symphony Orchestra
  • Produkcia: Mark Isham
  • Varese Sarabande 2008 (03020669312)
 

Hudba / Album

Hudba k policajnej krimi-dráme PRIDE AND GLORY je podobná ako obal k soundtracku, ktorý je v kombinácii šedej, čiernej a bielej - hudba je monotématická, temná... Mark Isham kombinuje zvuk huslí, elektroniky, syntetizatórov a občasne aj plechovej sekcie. Ide opätovne o funkčnú kompozíciu, ktorá skvelo funguje vo filme, ale na samotné počúvanie to nie až tak ideálne.

To čo je počuť v prvom tracku Burning Car je formulou pre ďalšie skladby na albume - husle, elektronika, bicie + ambient dojem vytvorení rôznymi syntetickými plochami. Občasne je k zvuku orchestra pripojené duo akustických gitár ako napríklad v skladbe Fran and Abby, Funeral a El Train/Waterline, ale nejde o žiadne premyslené gitarové sóla, ale skôr o minimalistické opakovanie niekoľkých tónov z rôznou gradáciou avšak spolu s husľovou sekciou má toto ozvláštnenie počas 53 minút trvania soundtracku na poslucháča blahodárny účinok.

To, čo asi najviac zaujme sú úderné vstupy elektronických perkusií rôzneho "kalibru" počas husľových pasáží - týmto spojením je svet korupcie zhudobnený priam ideálne. Husľové party su aranžované naozaj výborne, zrejme vďaka dohľadu známeho orchestrátora, ktorým nie je nik iný ako Conrad Pope a rôzne kombinácie huslí, hlboké tóny violončiel a čiel sú tým, čo ťahá poslucháča k opakovanému počúvaniu, možno... V predposlednej skladbe Riot sa dokonca dočkáme aj asi 20-sekundového vstupu plechovej sekcie, čo je tak výrazným momentom a naozaj vydareným momentom, že si človek povie čo sa to preboha deje...pretože ani po 7 počúvaniach soundtracku som na tak výrazne použitie plechovej sekcie v žiadnej inej skladbe nenarazil, pretože väčšinou je stratená vo všetkom tom ambientnom podmaze...o celkom potencionálne dobrom využití plechovej sekcie možno hovoriť aj v skladbe El Train, ale to je naozaj všetko.

Ťažko hodnotiť takto výrazne funkcionalistický ambientno-orchestrálny soundtrack s jedným výraznejším motívom. Určite to nie je hudba na každodenné počúvanie respektíve určite sa 90% soundtrackárskej obce bez nej obíde, ale nedá sa jej uprieť istá príťažlivosť vytvorená kombináciou vyššie popísaných prvkov, len na 53 minút je toho trochu moc a keby som ešte spomenul afromameričana rapujúceho v závere poslednej skladby... Isham sa v tejto kompozícii prezentuje ako vyslovene funkčný skladateľ a dá sa povedať, že mu to s filmom opätovne vyšlo, čo je samozrejme najpodstatnejšie, ale bohužiaľ mu to nevyšlo s väčšinou poslucháčov.



WILSON

 
Hudba **    Album ***    Zvuk *****

 

Tiež pozrite:

In the Valley of Elah 
 
Reservation Road 
 
Baby Boy 
 

 


Artwork copyright (c) 2008 New Line Cinema, review copyright (c) 2008 Marián Ďuroška

TOPlist