• Hudbu složil: Rupert Gregson-Williams
  • Dirigoval: Mike Nowak
  • Orchestrace: Alastair King, Bradley Miles, Daryl Griffith, David Butterworth
  • Sbore: The Hollywood Film Chorale
  • Produkce: Rupert Gregson-Williams
  • Walt Disney Records 2008 (iTunes exclusive)

Adam Sandler měl loni napilno a v rozmezí necelého půl roku se svého uvedení dočkala jak jeho teroristicko-kadeřnická komedie YOU DON'T MESS WITH ZOHAN, tak i o poznání decentnější rodinný snímek BEDTIME STORIES. Hlavním hrdinou je Skeeter, syn majitele malého hotelu, který byl převzat bohatým majitelem hotelové sítě, který plánuje původně rodinný podnik předělat v mohutný hotel. Skeeter sice dostal přislíbeno, že mu bude postupem času umožněno vedení dané pobočky, ale díky své přízemnosti zůstal nakonec jen u role životem zmoženého údržbáře. Jeho život se však radikálně změní v okamžiku, kdy mu jeho sestra hodí dočasně na krk své děti, kterým Skeeter před spaním vypráví rozličné pohádkové příběhy, jenž záhy začnou nacházet protipól v jeho reálném životě...

BEDTIME STORIES je v pořadí již čtrtvým Sandlerovým snímkem, ke kterému zkomponoval hudbu začínající Rupert Gregson-Williams. Základem jeho monumentální epické kompozice je tradiční orchestr v počtu 94 hráčů (včetně 10 lesních rohů) s důrazem na rychle se obměňující sólové party v podání klavíru, dechů či strun, které prokládají občasné nástupy celého orchestru a pěveckého sboru. K nejlepším skladbám se tak řadí sekvence, v nichž skladatel využívá celého rozsáhlého symfonického tělesa a nabízí variace některého ze svých hlavních motivů. Tyto sekvence zastupují například skladby The Sunny Vista Motel, Raining Gumballs, The Legend of Skeetacus, Space Odyssey, Skeeter's Pitch, Motorcycle Rescue a části řady dalších.

Pro někoho může být nedostatkem, pro jiného naopak výhodou, že většina alba je definována příběhy, které hlavní hrdina vypráví svému synovci a neteři, a jenž sahají od pohádek Tisíce a jedné noci přes western až Artušovskou legendu či sci-fi. Gregson-Williams tak měl dostatek prostoru, aby každý tento "žánr" podkreslit odpovídající hudbou, díky čemuž výsledné album nabízí bohatou škálu hudebních stylů, i když poněkud selhává v jejich hladším propojení. Například ve skladbě The Tale of Sir Fixalot tak skladatel velmi rychle střídá monumentální fanfáry, romantické sekvence a komické okamžiky a v rámci této skladby stihne zapojit i dobové cemballo, flétny a chrastítka.

Dalším mírným nedostatkem nahrávky jsou komediální sekvence, které narušují jinak velmi monumentální album, které se zásluhou Walt Disney Records dočkalo svého vydání pouze jako iTunes exclusive a to i přesto, že bylo inzerováno rovněž vydání CD, ke kterému ale dosud nedošlo. I když se nejedná o nikterak původní či přelomový počin, v rámci své stylové pestrosti toto album spolehlivě zastiňuje většinu tvorby Rupertova staršího bratra Harryho a dává tušit, že se v tomto začínajícím autorovi skrývá slibný potenciál, který mu může většina jeho ostatních MV/RCP kolegů pouze závidět. I navzdory své roztěkanosti se ale stále jedná o jeden z nejmonumentálnějších soundtracků roku 2008 a jedno z nejlepších MV/RCP alb posledních několika let.

Bee Movie

Shrek the Third

Sinbad: Legend of The Seven Seas