11. The Watcher Part 2 (0:42)

12. Toy Toter (0:42)

TT 21:54

• Dirigoval: Ceiri Torjussen
  • Orchestrace: Bill Boston, Tom Hiel, Ceiri Torjussen
  • Pianella music promo 2001 (--)

Snímek ANGEL EYES Luise Mandokiho (v naší distribuci pod titulem POLICAJTKA) do dnešních dní již právem zapadl a není se skutečně čemu divit. Vzhledem k žánru ale překvapí, že hudbu zkomponoval Marco Beltrami, který se jinak romanticky založeným snímkům vyhýbá a není to tak dávno, co se nechal slyšet, že jediným žánrem, který ho zcela nezajímá, je romantická komedie. ANGEL EYES naštěstí není romantickou komedií, ale spíše dramatem náhodného setkání a následného romantického vzplanutí dvojice hlavních postav. Ona (Jennifer Lopezová) je policajtka zmítaná uprostřed rodinné krize, on (James Caviezel) je tulákem s ježíšovskou vizáží a nutkavou potřebou pomáhat svým bližním (...i všem ostatním).

Základem Beltramiho kompozice je střídmý orchestr, který je redukován na smyčcovou sekci, klavír, harfu, struny, dechy a perkuse, které v některých momentech doplňuje i samostatný ženský vokál (Main Titles) a nepříliš obsáhlý pěvecký sbor, který je využit rovněž i k dokreslení některých osudovějších momentů. Specifickou roli má i perkusní sekce, která kromě tradičních velkých bubnů využívá i rozličné zvonky a další elektronicky upravené zvuky, které občas hudbě dodávají až lehce ambientní nádech. Zbytek nahrávky využívá pouze fragmenty a variace hlavního tématu v podání řady sólových partů, které doplňuje pár dramatičtějších/akčnějších momentů (God and Thief Catcher) s větší převahou perkusí a žesťů. Právě tyto sekvence poněkud trpí až televizním rozpočtem a z toho vyplývajícím skromným rozsahem orchestru. Ve zbytku alba se pravidelně střídají experimentální momenty (Catch-N-Scratch, Snoopin') s variacemi hlavního tématu (Main Titles, Blood from a Stone, Misfit Love a Mush Mush).

ANGEL EYES se příliš neliší od ostatních Beltramiho soundtracků té doby - v největší míře připomene jeho na Emmy nominovanou kompozici pro televizní drama DAVID AND LISA, se kterým ji pojí občas až hypnoticky snový nádech. Naopak občasnou modulací smyčců připomene rovněž snové sekvence a noční můry hlavní hrdinky dánského dramatu I AM DINA. ANGEL EYES je však pouhou nenápadnou bokovkou, která ve svém skromném rozsahu nabízí rovněž i hrstku čistě funkčních skladeb (Blow This, The Watcher part 2 či Toy Toter), ale současně obsahuje i řadu variací vydařeného hlavního tématu, které celé album dokáží spolehlivě udržet na hraně slabších 3*. Jedná se tak o solidní nahrávku, která ale nedosahuje vrcholných autorových děl jak v oblasti romantičtějších kompozic (fragmenty celé řady jeho tvorby od SCREAM přes THE FLORENTINE až po klasickou I AM DINA) či akčních snímků (viz o poznání stylovější JOY RIDE, THE WATCHER a THE FACULTY ze stejné doby).

P.S.: Oficiální vydání soundtracku v době uvedení snímku do kin obsahovalo pouze jedinou instrumentální skladbu (Main Titles), zatímco zbytek alba připadl dalším interpretům. Zde recenzované promo pokrývá výběr nejvýznamnějších skladeb z filmu a je dostupné pouze jako CD-R.

Hudba ***    Album ***    Zvuk ***

David & Lisa / Tuesdays with Morrie

The Crow: Salvation