• Hudbu složil: Cliff Eidelman
  • Dirigoval: Cliff Eidelman
  • Orchestrace: Cliff Eidelman, Patrick Russ, Penka Kouneva
  • Nahráno v The Newman Scoring Stage, 2Oth Century Fox
  • Produkce: Cliff Eidelman
  • New Line Records 2009 (NLR39134)

Hvězdně obsazená romantická komedie HE'S JUST NOT THAT INTO YOU je v pořadí již čtvrtým společným projektem režiséra Kena Kwapise a skladatele Cliffa Eidelmana. Snímek sleduje celkem devět hlavních postav a jejich starosti s opačným pohlavím, čímž připomíná do značné míry nedávnou britskou romantickou komedii LOVE ACTUALLY. Oproti ní je však HE'S JUST NOT THAT INTO YOU ochuzeno o vánoční aspekt a výsledný soundtrack tak představuje do značné míry předvídatelný žánrový počin, který hranice žánru spolehlivě naplňuje, ale současně selhává ve vytvoření dostatečné originálních momentů, jejichž prostřednictvím by se dokázal výrazněji odlišit od tradičních žánrových kompozic Eidelmanových kolegů, kteří všichni svorně vychází (alespoň v rovině orchestrace) z tvorby Thomase Newmana.

Základem Eidelmanovy kompozice je především sólový klavír, řada dechů, rozličné perkuse a občasné struny, mezi nimiž nechybí ani basové pizzicato dodávající hudbě lehce najazzlý nádech. Nevýhodou kompozice je především její uspořádání a vlastní konstrukce, která namísto jednoho hlavního tématu, které by se prolínalo celou nahrávkou, nabízí celou škálu dílčích hudebních stylů, jež jsou příležitostně rámovány některými rytmickými motivy, které zaznívají pouze zřídka a nejsou ani natolik výrazné a orchestračně variabilní, aby je bylo možné výrazněji odlišit. Jako celek tak album působí spíše jako mozaika řady krátkých hudebních celků, které se sice rozvíjí podobným směrem, a kladou důraz na rozličné části orchestrálního spektra, aniž by působily jinak než jako čistě funkční doprovod filmového obrazu.

HE'S JUST NOT THAT INTO YOU je tak do značné míry ryze standardním počinem, který se v žádném ohledu nevymyká žánrovým konvencím a selhává tak ve vytvoření dostatečně originálních a poutavých momentů, které by vedly k jeho opakovému poslechu. I když ve finále Eidelman svou rytmickou směs perkusí, dechů a strun doplňuje o důraz na klasický orchestr, jehož smyčcová sekce získává větší prostor především ve skladbě Will you Marry Me?, jenž je nejzajímavějším momentem celého alba, ale tento ojedinělý moment již nedokáže album jako celek na hranici vyššího hodnocení a album zůstává na úrovni čistých 2*, které tento počin řadí mezi ojedinělé méně zajímavé počiny Eidelmanovy kariéry. Pokud už tento soundtrack někomu doporučit bude to především věrným Eidelmanovým posluchačům pouze z důvodu kompletace kolekce a příznivcům snímku. Pro ty ostatní toužící po romantickém Eidelmanovi bude o poznání přínosnější poohlédnout se po některé z jeho starších kompozic v podobném duchu...

Hudba **    Album ***    Zvuk ****

Booklet

Rozsahově poměrně chudý, ale kromě tradičního soupisu členů orchestru obsahuje i obsáhlý text režiséra Kena Kwapise popisující historii jeho spolupráce s Cliffem Eidelmanem. Prostor pod médiem je průhledný a skrývá celkem 7 kvalitních barevných fotek Eidelmana a Kwapise během nahrávání soundtracku.

The Sisterhood of the Traveling Pants

Open Window

My Muse