• Hudbu složil: Marc Streitenfeld
  • Dirigoval: Mike Novak, Pete Anthony
  • Orchestrace: Bruce Fowler, Walt Fowler, Yvette Moriarty, Rick Giovinazzo
  • Nahráno v Eastwood Scoring Stage, Warner Bros.
  • Produkce: Marc Streitenfeld
  • Varese Sarabande 2008 (302 066 923 2)

Spolupráce dvojice Ridley Scott - Marc Streitenfeld začala poté, co byla odmítnuta původní hudba Daria Marianelliho pro snímek A GOOD YEAR. Následně byl Streitenfeld najat, aby supervizoval výběr písní, postupem času ale bylo stále jasnější, že film bude vyžadovat rovněž i pár minut původní hudby a tak tento hudební producent zasedl k počítači a narychlo splácl pár minut nevýrazné hudby. Jejím prostřednictvím záhájil svou spolupráci se Scottem, která pokračovala rovněž i u dva roky starého dramatu AMERICAN GANGSTER a loňského thrilleru BODY OF LIES. Film sleduje agenta CIA (Leonardo diCaprio), který je vyslán do Jordánska, aby sledoval teroristu zodpovědného za řadu bombových útoků.

Svým zasazením do zajímavých lokalit (a možnosti z nich vyplývajícího střetu odlišných kultur) nabídl film skladateli možnost pracovat s četnými lokálními prvky, které zastupují rozličné struny, perkuse i občasný sólový vokál a další etnické dechové a smyčcové nástroje. Všechny tyto aspekty se představí již v úvodní skladbě, aby v některých následujících převládala ta či ona sekce využitého ansámblu nástrojů. V rámci akčnějších sekvencí pak je větší důraz kladen na perkuse, struny a elektroniku. Podobně jako v případě předchozích projektů přišel Streitenfeld opět s čistě funkční a rutinní kompozicí, která nepřináší nic nového a pouze naplňuje obyklá etnická klíšé - přičemž za svými vzory dalece pokulhává. Nahrávka udržuje stále stejný ráz a i když některé skladby by byly v kontextu alba i relativně zajímavé, v rámci jeho zbytku zapadají do koláže nedostatečně variabilní či promyšlené zvukové kulisy, která nabízí pouze adekvátní zvukové plochy, které nejsou rámovány jakýmkoliv výraznějšími momenty ani propojeny ať již hudebním motivem či alespoň zajímavou orchestrací.

BODY OF LIES je tak jen dalším tuctovým etnicky zabarveným soundtrackem vzešlým z Media Ventures, který nabízí pouze nevýraznou výplň, jenž sice bude fungovat obstojně ve spojení s obrazem, ale nelze se ubránit dojmu, že podobnou "hudbu" by mohli spolehlivě a lépe zastoupit pouhé zvukové efekty. I když Streitenfeldova práce tentokrát své posluchače neurazí tolik jako díla některých autorových kolegů (Djawadi, Morris, Jablonsky, Bates, Murphy), stále se jedná o čistě rutinní kolekci skladeb, která namísto jakéhokoliv rozvoje setrvává na stejné vlně po celou svou délku a nemůže tak příliš soupeřit s některými pestřejšími tituly, které zde získaly plně akceptovatelné 2* hodnocení. Samostatný poslech alba je tak možné doporučit buď nadšeným příznivcům snímku a osobám s mimořádnou trpělivostí či všem těm, kteří vyžadují pouhou zvukovou kulisu, jejímuž poslechu nevěnují ani příliš pozornosti. K pozornému poslechu tohle album v žádném případě není.

Hudba *    Album **    Zvuk ****

Vantage Point

Black Hawk Down