TT 34:25

• Hudbu složil: Aaron Zigman
  • Dirigoval: Aaron Zigman
  • Orchestrace: Jerry Hey, Aaron Zigman
  • Produkce: Aaron Zigman
  • Varese Sarabande 2009 (302 066 977 2)

Originální rodinné drama MY SISTER'S KEEPER, natočené na motivy stejnojmenného románu Jodi Picoultové, vypráví o netradiční žalobě, kterou podá dospívající dcera na své rodiče, kteří po ní požadují darování jedné ze svých ledvin k transplantaci pro sestru, která trpí leukémií. Herecky kvalitně obsazené drama je v pořadí již čtvrtým společným projektem režiséra Nicka Cassavetese a skladatele Aarona Zigmana (JOHN Q, THE NOTEBOOK, ALPHA DOG) a nabízí opět zavítání do diametrálně odlišného žánru, který skladateli rovněž nabídl značně odlišnou polohu než většina jeho dosavadních projektů.

Výsledný soundtrack je vystavěn na jediném hlavním tématu, které Zigman variuje v průběhu celé rozsahově skromné nahrávky. Zatímco v úvodu snímku je jeho základem sólový klavír a kytara, které jsou pouze nenápadně podkresleny smyčcovou sekcí, v jiných případech je posazeno na sólovou flétnu a řadě dalších dřevěných dechů. Většina nahrávky nabízí spíše nenápadnou a poklidnou hudbu, která pouze doprovází obraz, aniž by ho kdykoliv převyšovala a zůstává tak spolehlivě ukrytá sluchu běžného filmového diváka. Jelikož snímek nenabízí příliš mnoho chvil rodinné radosti, ale spíše smutku, Zigman po celou nahrávku zůstává věrný svým nenápadným klavírním variacím a vyhýbá se tak již poněkud schematizovaným atributům svých posledních prací, díky čemuž představuje MY SISTER'S KEEPER jednu z jeho nejoriginálnějších prací vůbec. Podstatná většina hudby je vystavěna na klasickém orchestru, kterému vévodí rozličné sólové party a jedinou skladbou, která se vymyká zbytku nahrávky je Visiting Relatives, v níž skladatel využívá větší škálu elektroniky, která hudbě dodává až ambientní nádech a v kombinaci se skupinou hlasů představuje návrat k jeho aranžérským kořenům, kdy pracoval s celou řadou populárních umělců.

MY SISTER'S KEEPER se sice neřadí k Zigmanovým nejpůsobivějším dílům, co se škály obsažených emocí a variability orchestrací týče, ale nabízí půvabnou nahrávku, která se ve svých nejlepších momentech blíží až jeho hudbě pro THE NOTEBOOK, s níž ji pojí celkově posmutnělý tón. Pokud už nahrávce něco vytknout je to mírná jednotvárnost, která naštěstí při takto skromné stopáži alba není až takovým problémem. O poznání větším nedostatkem je zařazení finále snímku na počátek CD, díky čemuž tematický rozvoj postrádá jakékoliv vyvrcholení či ukončení a album v jednu chvíli skončí bez jakéhokoliv uzavření. I tato výtka (která jako jediná sráží celkové hodnocení "pouze" na úroveň velmi silných 3*) je vcelku zanedbatelná a poněkud nepromyšlená kompilace CD není až tak velkým problémem, aby mu dokázala ubrat nesporné kouzlo, které tento malý počin řadí k nejlepším Zigmanovým dílům posledních let.

The Notebook

Flash of Genius

The Time Traveler's Wife