• Hudbu složil: John Ottman
  • Dirigoval: Damon Intrabartolo
  • Orchestrace: John Ottman, Damon Intrabartolo
  • Nahráno v Entourage Studios, North Hollywood
  • Produkce: John Ottman
  • Citadel Records 2002 (STC 77133)

Nezávislé drama PUMPKIN z roku 2001 vypráví o zvláštním milostném vztahu roztleskávačky/prominentní členky školního sesterstva Alpha Omega Pi a lehce retardovaného chlapce. Zatímco zpočátku byl jejich vztah založen čistě na povinné spolupráci v rámci školních aktivit, velmi záhy ale začal přerůstat v cosi víc. Zatímco přispěním Carolyn Pumpkin konečně začal žít svůj vlastní život i navzdory kontrolou posedlé matce (Brenda Blethyn), život Carolyn se naopak od základu rozpadl... V hlavních rolích se objevila Christina Ricci a nepříliš známý Mark Harris v titulní roli, kterým sekundovali Sam Ball a Dominique Swain. Vydařený snímek, nominovaný na Velkou cenu poroty na festivalu Sundance, je společným dílem režisérů Anthonyho Abramse a Adama Larsona Brodera, kteří obstaráním hudebního doprovodu pověřili svého spolužáka z doby studií na USC Johna Ottmana, pro něhož tento snímek znamenal vítanou změnu od blockbusterů a thrillerů, pro které je nejčastěji vyhledáván.

Vzhledem k četným průtahům produkce a odkladům se Ottmanova účast na tomto projektu časově překrývala s jeho dalším projektem (BUBBLE BOY) a v rámci přibližně 3 týdnů byl tak skladatel nucen zkompletovat celou kompozici ve svém vlastním studiu pouze za přispění hrstky živých hudebníků (čítající 13 smyčců, klavír a flétnu). I s těmito střídmými prostředky ale Ottman dokázal zkomponovat poutavou hudbu, která po většinou své délky kombinuje akustickou část s dalšími sólovými party nahranými v Ottmanově studiu (klavír, samostatné vokály, samplované cemballo), které dokresluje nenápadná elektronika, jenž nahrávce dodává snový nádech. K nejpůvabnějším momentům se řadí variace trojice hlavních témat - ať již jde o samostatný ženský vokál prozpěvující téma Carolyn (Outcast, To Class, Goodbye Cruel World a Carolyn's Poem) či minimalistické téma Pumpkina v provedení sólové celesty, elektronicky modulovaného klavíru či strun (Pumpkin, A First Step) či téma sesterstva Alpha Omega Pi, které muselo být připraveno již pro natáčení a jeho autory jsou Robert Hackl, Ken Stange a jeden z režisérů Adam Larson Broder (Ottmanův podíl spočíval především na vytvoření jeho instrumentálních variací a začlenění do vlastní hudby). Toto téma se představí již v úvodní skladbě Lofty Goals, kde svým klasickým zvukem kontrastuje se soudobým zasazením snímku a dodává mu tak ironický nadhled. Kromě dojemných sekvencí a příležitostně minimalistických variací tria hlavních témat se k vrcholům nahrávky řadí skladby, v nichž Ottman začleňuje elektronické bicí, které zazní ve skladbách jako A First Step a Destiny, jejichž kombinace samplů, elektroniky, sólového vokálu, smyčců a cemballa se i po letech řadí mezi špičku Ottmanovy diskografie.

PUMPKIN je v rámci Ottmanovy tvorby do značné míry unikátní kompozicí a současně představuje do dnešních dní jeden z mála jeho pokusů o komorní drama. Hudba nese znaky Ottmanovy tvorby přelomu tisíciletí a najde tak společné aranžérské postupy s jeho dalšími díly jako INCOGNITO, SNOW WHITE: A TALE OF TERROR či neopoužitá hudba pro CRUEL INTENTIONS. K vrcholům alba se řadí především variace hlavních témat a některé vedlejší motivy, které zaznívají v průběhu nahrávky pouze ojediněle. Výsledné hodnocení sice lehce nabourává hrstka temnějších okamžiků, které příliš nepřesahují svůj funkční účel (Bad World), ale současně tvoří pouhý zlomek nahrávky a jako takové nesrazí výsledné hodnocení pod úroveň solidních 4*. Pokud už albu něco vytknout, bude to tak především absence hrstky písní použitých ve filmu - především "Falling from Grace" od The Gentle Waves a "If you go away" Emiliany Torrini, jenž jsou ve filmu použity s mimořádnými výsledky a jako takové by si zasloužily své začlenění i do výsledného alba, s jehož instrumentální částí ve filmu samém (především "Falling from Grace") ladí na výbornou.

David & Lisa / Tuesdays with Morrie

He's Just Not That Into You

In Bruges