• Hudbu složil: Ilan Eshkeri
  • Dirigoval: Andy Brown
  • Orchestrace: Robert Elhai
  • Nahrál: Film Orchestra Babelsberg
  • Produkce: Steve McLaughlin
  • Sony Music 2009 (--)

NINJA ASSASSIN v produkci bratrů Wachovských a v režii Jamese McTeigueho (V FOR VENDETTA) vypráví o plánované pomstě, kterou se chystá vykonat jeden z předních nájemných vrahů klanu Ozuno, poté co popravili jeho přítele. Souběžně v Berlíně agentka Europolu odkrývá stopy, které klan Ozuno propojují se sérií politických vražd a není tak příliš překvapivé, když se obě tyto linie prolnou a ze zabijáka se po Leonovsku musí stát ochránce mladé agentky, s níž spojí síly, aby zlořádům z Dálného východu učinili přítrž. Hudební otěže po Donu Davisovi (MATRIX), Dariovi Marianellim (V FOR VENDETTA) a Michaelu Giacchinovi (SPEED RACER) přejal v současnosti strmě stoupající Ilan Eshkeri, který pro tento nepříliš originální akční thriller zkomponoval jednu ze svých dosavadních nejlepších kompozic.

Nikoho příliš nepřekvapí, že výsledné album, které je v tuto chvíli dostupné pouze jako "CD-R on demand" ve spolupráci amerického Amazonu a Sony Music Entertainment, nabízí převahu akčních sekvencí, v nichž Eshkeri využívá velmi rozsáhlou perkusní sekci čítající kromě taiko sestavy i celou řadu dřevěných a kovových perkusí (i tradiční symfonické perkuse), které hudbě dodávají náležitý drive, jenž je ještě umocněn řídce užitou elektronikou a občasnými rify elektrických kytar. Většina kompozice nabízí svižnou adrenalinovou akci, kterou pouze příležitostně prokládá pár minut poklidnějších momentů a smyčcových sekvencí, které ale nemají příliš dlouhého trvání a povětšinou tvoří pouhé fragmenty delších skladeb. K těmto okamžikům se řadí například Ninja Assassin, Training, Kiriko Runs, Skyscraper Rain, Healing a finálovka Raizo vs. Ozuno / Freedom. Ve zbytku alba Eshkeri pracuje s rozsáhlým orchestrem, který je (kromě hrstky sólových partů pro housle a violoncello) redukován na rytmické těleso, jenž ještě více umocňuje agresivitu akční části alba. K originálním nápadům se řadí užití pěveckého sboru, které jak umocňuje dramatičnost nahrávky (Escape from Safehouse), tak v kombinaci s elektrickou kytarou hudbě dodává westernový nádech (úvod Ninja Assassin).

NINJA ASSASSIN není v žádném případě soundtrackem pro příznivce tématických a stylově pestrých kompozic (pro ty je v rámci Eshkeriho tvorby ostatně k dispozici STARDUST a THE YOUNG VICTORIA), ale fanouškům soundtracků jako BATTLESTAR GALACTICA, THE BOURNE TRILOGY či některých z nejlepších prací Briana Tylera nabídne velmi působivý až fascinující poslech, který řadí tento titul k dosud nejpůsobivějším Eshkeriho dílům. Výhodou nahrávky je rovněž i skutečnost, že Eshkeri do svého kompozice zakomponoval pouze hrstku etnických nástrojů, které jsou obtížně postřehnutelné i při pozorném poslechu a výsledná kompozice tak působí tradičněji než je obvyklé v rámci většiny soudobých akčních nahrávek ze snímků spjatých s Dálným východem. Největší nevýhodou alba tak je v současnosti jeho dostupnost pouze jako CD-R na objednávku ze Spojených států, ale podle posledních zpráv by mělo v lednu dojít k vydání i lisovaného CD, které v Evropě uvede na trh Sony Music. Kromě symfonické hudby album nabízí i hrstku skladeb v podání dalších interpretů, díky čemuž na instrumentální hudbu zbývá ideálních 47 minut.

Hudba ***    Album ***    Zvuk *****

Rambo

V for Vendetta