• Hudbu složil: Dario Marianelli
  • Dirigoval: Benjamin Wallfisch
  • Orchestrace: Dario Marianelli, Benjamin Wallfisch
  • Nahráno v Air Lyndhurst Hall, London
  • Produkce: Dario Marianelli
  • Varese Sarabande 2009 (302 066 999 2)

Američtí filmaři se i tentokrát drží zvyku lokalizovat snímky evropské produkce do angličtiny natočením jejich remaku. Narozdíl od nedávné praxe, kdy byl remake natočen ještě dříve než byla původní verze ve své domovině uvedena na DVD, tentokrát producenti zahloubali dále do minulosti a EVERYBODY'S FINE se tak stalo americkým remakem snímku italského režisére Giuseppe Tornatoreho STANNO TUTTI BENE (1990). U amerického ekvivalentu, v režii britského režiséra Kirka Jonese (NANNY McPHEE), vystřídal itala Morriconeho ital Dario Marianelli. Robert DeNiro exceluje v hlavní roli staršího muže, který se po smrti manželky a neúspěšném pokusu uspořádat setkání se svými dospělými dětmi, rozhodne vydat na cestu a obnovit tak postupně kontakty s každým z nich. Ve vedlejších rolích se objeví Drew Barrymore, Kate Beckinsale a Sam Rockwell.

Oproti předchozím Marianelliho kompozicím je EVERYBODY'S FINE o poznání umírněnější a základem partitury je menší orchestr, jemuž vévodí občasné sólo pro klavír (v Marianelliho vlastním podání), dřevěné dechy či dětský vokál, jež jsou příležitostně podkresleny klasickou kytarou, jenž variuje hlavní téma již v samotném úvodu nahrávky. Mezi další vydařené variace hlavního tématu se řadí především jeho klavírní provedení ve skladbách Frank's Journey Begins, Leaving New York, David's Painting a Christmas Together. V těchto okamžicích se hlavní téma často představuje v podobě klavírního sóla, ke kterému se postupně přidává zbytek orchestru počínaje sólem pro klarinet, jejichž vzájemná kombinace dodává těmto okamžikům náležitě klasický zvuk. O poznání méně atraktivní jsou některé komediálně laděné okamžiky (Hole in one), v nichž skladatel využívá smyčcové a basové pizzicato, ke kterému se přidává i klavír a rozličné perkusní nástroje. I v rámci těchto okamžiků se ale Marianelli vrací k hlavnímu tématu, které se prolíná podstatnou většinou skladeb. Jeho variace sahají od klasicky laděných klavírních variací až po modernější okamžiky, kdy je podkresleno strunami a decentní moderní elektronikou (Telephone Poles, Some Nightmares).

EVERYBODY'S FINE i navzdory své krátké stopáži nabízí stylově pestrou nahrávku, jejíž úvod obsahuje hrstku hravých i klasicky znělých sekvencí, které jsou v polovině druhé redukovány na dojemné okamžiky v podání klavíru a smyčcové sekce, jež pouze zřídka získávají ambientní nádech za přispění některých elektronických efektů. V kontastu s předchozí Marianelliho tvorbou představuje EVERYBODY'S FINE velmi nenápadný doprovod tohoto komorního dramatu/road movie, jehož cílem bylo spíše nenápadně podkreslit vybrané emocionální scény, aniž by je kdy hudba posouvala kamkoliv dál či jakkoliv přetěžovala. V kontrastu s předchozími Marianelliho nejslavnějšími pracemi tak tento soundtrack nabízí na poslech nenáročný doprovod filmového obrazu, vůči němuž není po profesionální stránce možné vznést jakékoliv konkrétní výtky, ale současně tak selhává ve vytvoření dostatečně památných okamžiků. Pro příznivce poklidných kompozic vhodných k relaxaci představuje EVERYBODY'S FINE naprosto ideální album a možné kvalitativní maximum, jehož mohou podobné tituly dosáhnout a bez váhání tak mohou zaokrouhlit výsledné hodnocení o jeden stupeň výš.

The Family Stone

My Sister's Keeper

The Time Traveler's Wife