TT 44:09

• Hudbu složil: Michael Giacchino
  • Dirigoval: Tim Simonec
  • Orchestrace: Tim Simonec, Jack Hayes, Chris Tilton, Adam Cohen, Jennifer Hammond, Michael Giacchino
  • Produkce: Michael Giacchino
  • Varese Sarabande 2006 (302 066 712-2)

Komediální drama THE FAMILY STONE vypráví o vánočním setkání rodinky Stoneových, jejichž nejstarší syn přivádí představit svou vyvolenou, která nikomu z rodiny nepadne příliš do oka a za odměnu jí tak dělají ze života peklo. Pod režijním vedením Thomase Bezuchy vytvořili hlavní role Craig T. Nelson, Diane Keaton, Demot Mulroney, Luke Wilson, Claire Danes a Rachel McAdams. Hudební doprovod připadl Michaelu Giacchinovi, který tak dostal jednu ze svých prvních příležitosti pracovat na tradičním dramatu a výsledkem je svěží a převážně poklidná kompozice připomínající svým komorním mixem klavíru a smyčcové sekce to nejlepší z jeho hudby k LOST.

Základem Giacchinovy kompozice je dvojice velmi odlišných témat. První z nich se představí již v titulní The Stone Family Waltz a nabízí, jak název napovídá, náležitě chytlavý valčík, jehož fragmenty se dále prolínají v rámci komičtějších okamžiků snímku ve variacích v podání řady dřevěných dechů, klavíru, harfy a smyčcového pizzicata. Druhé (o poznání dojemnější) téma se poprvé představí ve skladbě Dawn v podání lehkých tónů klavíru a táhlých tónů vyšších smyčců, které pouze nenápadně dokresluje žesťová sekce, hluboké smyčce a občasná sóla pro hoboj, flétnu či harfu. K nejvydařenějším variacím tohoto tématu patří především dvojice finálovek It´s Snowing a A Very Good Tree. V rámci utužení vánočního ducha původní Giacchinovu hudbu doplňuje klasická balada Have yourself a merry little christmas, která zde zazní pouze v instrumentální podobě (viz rovněž například HOME ALONE) a svižný Cossack Dance z Čajkovského Louskáčka. Zajímavým bonusem je i alternativní verze hlavního tématu, které dominuje žesťová sekce a rolničky, které se i navzdory vánočnímu zasazení snímku ve zbytku hudby objevujíí pouze zřídka. Díky krátké stopáži Giacchino svou nahrávku zpracoval rovněž do podoby The Family Stone (Suite), která pokrývá většinu aspektů kompozice (bohužel s výjimkou úvodního valčíku) a svými devíti minutami zaokrouhluje délku alba na skromných 42 minut.

THE FAMILY STONE představuje nenápadnou kompozici, která nabízí místy až velmi komorní poslech. Giacchino tentokrát pracuje až s televizně skromným orchestrem, který je v případě některých okamžiků redukován na samostatný klavír a pouhou hrstku smyčců, jež hudbě dodávají (v kontrastu s děním na plátně) příjemně nesentimentální nádech. I když je většina alba rozdělena na velmi krátké skladby, které délkou balancují na hraně jedné minuty, díky kvalitnímu uspořádání alba působí nahrávka dostatečně kompaktním dojmem a od chytlavého valčíku se přes jeho odlehčené variace a fragmenty zvolna přesouvá do dojemné roviny, která dominuje poslední třetině snímku, v níž rovněž zazní i většina z Giacchinovy krátké nahrávky. I když se THE FAMILY STONE neřadí k nejpůvodnějším, ani nejrozmanitějším skladatelovým dílům, stále nabízí svěží kompozici, jenž ve svých fragmentech v žádném ohledu nepokulhává za jeho o poznání proslulejšími díly v podobném duchu...

Nights in Rodanthe

Lost: Season 1

Up