TT 7:37

• Hudbu zložil: Jacques Davidovici
  • Dirigoval : Jacques Davidovici
  • Orchestrácia: Jacques Davidovici
  • Produkoval : Jacques Davidovici, SING SING, Telefrance
  • Une Musique 2002

Jacques Davidovici je francúzsky skladateľ, ktorý má na svojom konte viac ako 50 filmov rôzneho zamerania. V jeho filmografii sa vyskytuje jeden zaujímavý kúsok a to hudba pre film Stevena Soderbergha FULL FRONTAL z roku 2002. Ide o konverzačnú tragikomédiu, kde sa vyskytne napríklad David Duchovny, Julia Roberts alebo Brad Pitt. Na kvalitu snímku sa objavujú zmiešané názory, ale čo sa nedá spochybniť je jej kvalitný hudobný sprievod.

Prvá skladba Diane L začína klavírnou melódiou, ktorá je dojímavá, elegantná, ale netopí sa v nejakej emocionálnej gýčovosti - má ten správny francúzsky smutný takmer klasický nádych, ktorý vynikajúco podfarbuje klarinet a v závere skladby aj občasný vstup husľovej sekcie. V druhej skladbe s názvom La Mappemonde sa nám predstaví akustická gitara s elektronickým klavírom a basovou gitarou. Podobne ako v prvej skladbe Diane L ide o príjemná smutnú melódiu so zaujímavou inštrumentáciou, ale tentoraz skôr v baladickom "pop-rockovom" šate. V skladbe Sarah, ktorá zaznieva počas úvodných titulkov, Davidovici predstavuje v úvode klavír hrajúci melódiu vo valčíkovom rytme, ktorá ma mierne ironický nádych - hlavne v prvej polovici. Neskôr sa pridáva hoboj spolu s husľovou sekciou a v krátkom asi 15-20 sekundovom úseku skladba vyznieva pomerne dramaticky, aby sa zasa pridal klavír so svojou melódiou v ironickom nádychu tentoraz s husľovou sekciou, opäť sa pridáva hoboj a neskôr aj výraznejšie violončelo sprevádzané husľovou sekciou.Záver patrí skladbe Au Loft, kde dominuje hlavne saxofón spolu s elektronickým klavírom, elektrickou basou a perkusiami a to všetko v džezovom šate a v skvelej "noir" nálade.

Hudba k filmu FULL FRONTAL je vynikajúcim predstavením sa Davidoviciho ako skladateľa či už skôr klasicky alebo džezovo ladenej hudby, ale hlavne ako tvorcu melódií a nálad, ktoré sa poslucháčovi dostanú priamo pod kožu a tieto melódie perfektne fungujú ako vo filme, tak aj na samotné počúvanie. Firma Une Musique vydala album obsahujúci 4 skladby s celkovým hracím časom 7:37. Album je v CD verzii ťažšie zohnateľný, ale je stiahnuteľný v digitálnom formáte napríklad z Amazonu.

Wilson

Hudba ****    Album **    Zvuk ****

In Bruges