TT 44:01

• Hudbu složila: Deborah Lurie
  • Dirigoval: Tim Davies
  • Orchestrace: Abraham Libbos, Deborah Lurie
  • Produkce: Deborah Lurie
  • Relativity Media Soundtracks 2010 (iTunes exclusive)

Drama DEAR JOHN, pojednávající o romantickém vztahu mladé studentky a vojáka na opušťáku, představuje další sólovou příležitost pro jednu z předních nastupujících skladatelek v současnosti působících za velkou louží. Deborah Lurie se postupem času vypracovala z asistentky skladatelů jako John Ottman, Danny Elfman a Christopher Young až ke svým prvním sólovým projektům, jež sahají od nové hudby k jednomu z předchozích projektů režiséra Lasseho Hallstroma - AN UNFINISHED LIFE, poté co byla odmítnuta původní hudba Christophera Younga, až po nedávný animovaný snímek 9, u něhož Lurie spojila síly s Dannym Elfmanem, který pro film složil hrstku původních témat, jež skladatelka rozpracovala do výsledné partitury.

Její hudba pro drama DEAR JOHN je stylově o poznání umírněnější a jejím základem je hrstka sólových nástrojů s důrazem na klavír a struny, které jsou pouze podkresleny nenápadnou smyčcovou sekcí, perkusemi a hrstkou dřevěných dechů. Právě kombinace těchto základních nástrojů tvoří podklad nahrávky, který oživují některé další sólové party pro housle či kytaru. Lurie se tentokrát vyhýbá práci se snadno zapamatovatelným hlavním tématem, které by se prolínalo většinou skladeb, ale její kompozice představuje spíš kolekci individuálních sekvencí, které pojí orchestrační spektrum a nikoliv tematický základ. Mezi nejvydařenější se řadí především hrstka delších skladeb, které skladatelce poskytly příležitost náležitě rozvíjet daná dílčí témata. K vrcholům alba se tak řadí skladby jako Letters/The Moon, The Barn (nabízející vynikající kombinaci sólového klavíru, violoncella, flétny a orchestru) či klavírní Airport Goodbye, I kept writing a dojemná finálovka Final Letter. Zajímavým ozvláštněním nahrávky je i nenápadá elektronika, která byla využita k dodání specifického echa některým klasickým nástrojům, jež tak získávají snový nádech, který dominuje druhé polovině alba (počínaje skladbou Coins a skladbou Waves konče).

DEAR JOHN nabízí řemeslně kvalitní, byť lehce předvídatelnou, nahrávku v typických soudobých konvencích žánru. Nevýhoda kompozice spočívá především v jejím rozdělení na 20 tracků, které rozvíjí podobné schéma a nahrávka tak příležitostně působí lehce staticky, k čemuž rovněž přispívá i absence dostatečně výrazného hlavního tématu, které by nahrávku stmelovalo v jeden dostatečně kompaktní celek. O poznání větší problém ale představuje její dostupnost, jelikož čistě instrumentální album bylo ve Spojených státech vydáno pouze na iTunes, zatímco CD obsahuje převážně písničky a pouze necelé dvě minuty z původní hudby. I když se snímek v současnosti teprve vydává na tažení evropskými kiny, a není tak vyloučeno vydání soundtracku na CD alespoň v Evropě, jeho vydání v současnosti není bohužel plánováno.

Something the Lord Made

Extreme Close-Up

Everybody's Fine