Tim Mcgraw

11. All The Pretty Little Ponies (4:19)
Catherine Raney

TT 36:43

• Hudební supervize: Jason Alexander
  • Curb Records 2006 (D2-78962)

Soundtrack k filmu FLICKA vyšel v roce 2006 ve spolupráci s Timem McGrawem, produkovala jej společnost Stylesonic a o jeho další distribuci se postarala společnost Curb Records. Ačkoliv samotné album má pouze 11 skladeb, obsahuje převážně hudbu, která svým způsobem velmi výrazně přispěla ke zformování tklivě melancholické atmosféry stejnojmenného snímku. Režie filmu se ujal Michael Mayer. Samotný děj příběhu se odehrává v prostředí koňské farmy ležící vysoko v horách Wyomingu, kde mohutné hvozdy horských velikánů sahají až téměř k blankytnému nebi a po většinu měsíců zde vládne paní zima. Zřejmě z tohoto důvodu bylo třeba skloubit celkový hudební doprovod tak, aby podporoval jak scény dobrodružné, tak ty srdceryvné. Výsledkem tohoto snažení je rozmanitý hudební mix, který v sobě mísí melodický pop s velmi vydařenými country songy.

Již tóny první písně 4:35 A.M. od Gemmy Hayes přenesou posluchače do světa, z něhož je cítit vůně nespoutaných dálek... přesto se nelze ubránit pocitu, že v pozadí visí smutek, který nedokáže zaplašit ani mocná příroda. Je třeba se mu postavit, jinak v nás zůstane jako noční můra. Naproti tomu kytarová balada zpěvačky Becki Ryan s názvem Alive už rozehrává pohotovější atmosféru a motivuje k přemýšlení o snech, co v nás doutnají jako plamínky - občas je potlačujeme, proto se nikdy nestihnou rozhořet v pořádný plamen. Na albu naleznete více méně i řadu neznámých interpretů, avšak album působé dojmem, že právě oni velice přesně dokázali propůjčit onu výše zmíněnou melancholickou atmosféru. Určitě si budete užívat typicky westernově laděnou baladu Things We Don't od skupiny Watertown. V poněkud mírnějším tempu nastupuje i další balada Catch the Wind v podání zpěváka Donovana, který svým hlasovým rozsahem vzdáleně připomíná výkon Václava Neckáře v písni "Perla, příběh koně". U tesklivých songů ještě zůstaneme. Song Wilde Horses Natashy Bedingfield lze sice řadit spíše mezi balady popové, nicméně i zde lze určité prvky hudebního stylu country objevit. Velkým překvapením je pohodový popík v podání talentované Chantal Kreviazuk a písně Weight of the World, která jakoby tvořila jakýsi zlatý střed celého alba.

Pak opět následuje přechod zpět ke klasické country, o který se postarala skupina The Dancehall Doctors se svým svižným remakem dnes již klasické písně Georga Straita s názvem The Fireman. Tato verze songu dokáže určitě rozproudit krev v žilách naprosto každému. Stačí zavřít oči a nechat se unášet melodickými tóny? Ocitnete se rázem uprostřed saloonu s kloboukem na hlavě, procházíte mezi drsnými kovboji a něžnými dívkami západu a zdálky slyšíte ten svižný dupot vysokých kožených bot o dřevěnou podlahu při hromadném tanci. Country zpěvák Tim McGraw, o kterém se podrobněji zmíním později, stál rovněž u zrodu typického country slaďáku Where Did I Go Right, který nazpívala kapela The Warren Brothers. Následuje dokonalý žalozpěv v podání zpěvačky Holly Williams s poetickým názvem Rodeo Road. Táhlé a pomalé tóny této písně i její text přesně korespondují se smutnými scénami odehrávajícími se ve farmářské rodině.

Srdce každého fanouška typicky amerického country stylu zaplesá zejména při poslechu country balady My Little Girl, která je opět dílem již jednou zmíněného Tima McGrawa a jeho kapely The Dancehall Doctors. Ačkoliv McGraw zkomponoval My Little Girl speciálně kvůli snímku FLICKA, píseň nakonec vyšla i jako singl, který se okamžitě umístil na 10. místě westernové hitparády Billboard's Hot Country Single, čímž svému autorovi zajistil slibný rozvoj kariéry ve světě country music. A není se čemu divit, každý tón této dojemné balady je doslova protkán láskou Tima k jeho dvěma dcerám. Navíc, hlavním tématem FLICKy je právě dilema mezi otcem a dcerou, takže píseň My Little Girl byla naprostá trefa do černého. Celý podmanivý hudební koncert různých interpretů symbolicky uzavírá country ukolébavka All The Pretty Little Ponies, kterou svým něžným a naprosto podmanivým hlasem zazpívala Catherine Raney.

Phar.Lap

Ride with the Devil

The Man from Snowy River