• Hudbu složil: Michael Giacchino
  • Dirigoval: Allan Wilson
  • Orchestrace: Chad Seiter, Michael Giacchino
  • Nahrál: The Bratislava National Orchestra
  • Produkce: Michael Giacchino
  • Little Jacket Music 2009 (iTunes exclusive)

Autorský dokument EARTH DAYS původem britského dokumentaristy Roberta Stonea popisuje prostřednictvím archivních dokumentů a výpovědí řady autorů, ekologů, politiků, jejich poradců a futuristů proměnu a celkový vývoj ekologického hnutí ve Spojených státech od 50. do 80. let. Mezi řešené otázky patří nárůst obyvatelstva, změny klimatu, otázky ohrožených druhů, zásob energie, využívání alternativních a obnovitelných zdrojů a jak se všechny požadavky na sklonku 60. let zrozeného ekologického hnutí odrážely v oficiální politice čelních představitelů Spojených států - od nechápavého Nixona snažícího se z podpory populární hnutí vytěžit maximum v dalších volbách, přes vstřícnou politiku Jimmyho Cartera až po její zaražení nově zvoleným Ronaldem Reganem. Stoneův dokument tak spíše předkládá alarmující nezpochybnitelná čísla, aniž by kladl nějaké otázky a spíše má apelační charakter, který získává prostor ve výpovědích jednotlivých komentátorů, jejichž publikace pomohly formovat podobu hnutí a jeho celkový směr.

Cílem hudebního doprovodu Michaela Giacchina bylo podkreslit rozličné montáže a výpovědi komentátorů, aniž by kdy hudba strhávala příliš pozornosti sama na sebe. Výsledkem je minimalisticky vystavěná kompozice, která namísto jednoho hlavního tématu rozvíjí hrstku individuálních témat a motivů, které se prolínají vybranými skladbami - od Addicted to Oil, jenž doprovází montáž ekologicky orientovaných projevů všech amerických prezidentů od Kennedyho po Bushe juniora za využití přerušovaných nástupů smyčcové sekce, které uvozuje sólová harfa; přes rytmické sekvence doprovázející smyčcovou sekcí a skupinou dřevěných dechů ekonomický rozmach v podobě průmyslové výroby či nárůstu počtu obyvatel (A Chance to be Rich od času 1:00, We'll always have Petrol, Wastelands a True Sustainability) až po některé temnější sekvence (Destructive Forces a Energy Demands Rise), které dokreslují notně vyhrocené situace energetických nedostatků a případu z New York City, kde si znečištění ovzduší vyžádalo několik obětí na životech. Všechny tyto sekvence Giacchino rámuje hrstkou hlavních témat, která se prolínají i v dalších okamžicích snímku, jež s nimi mají společné téma. V průběhu kompozice se rovněž objevuje pár ojedinělých sekvencí jako tango v A Chance to be Rich (cca 2:50) doprovázející záběry idilického poválečného života na americkém předměstí.

I když je Giacchinova kompozice nenápadná, jejím základem je řada hudebních témat v rozličných variacích, které jsou posazené na sekci smyčců a dřevěných dechů, jež pouze příležitostně rámuje sólová harfa, rozličné perkuse a snová elektronika (např. poslední třetina A Chance to be Rich). Za použití hrstky základních atributů v podání rozsahově střídmého orchestru Giacchino kombinuje fragmenty nahrávky, jež tak i navzdory své minimální úloze ve výsledném snímku, nepůsobí staticky a jednotvárně. Celkově poklidný a uvolněný zvuk nahrávky skladatel oživuje začleněním sólových partů včetně klavíru, violoncella (Looking to Space), strun (The Whole Earth Catalogue) i moderních perkusí (kombinace většiny z těchto prvků v Earth Days). I když tak EARTH DAYS oplývá řadou rozmanitých sekvencí a v žádném ohledu není nezajímavou kompozicí, na nahrávce je stále patrné, že jejím cílem nebylo víc než jen adekvátně podkreslit komentáře a filmový obraz. Výsledné album tak zůstává ve stínu o poznání rozsáhlejších Giacchinových prací a i když své posluchače neurazí, ambice nahrávky (a ani její výsledné hodnocení) nepřesahují hranici 3*.

The Time Traveler's Wife

Everybody's Fine

The Way Back