• Dirigoval: Brett Kelly, Andrei Laptev
  • Orchestrace: Bill Boston, Rossano Galante
  • Nahrál: Sydney Scoring Orchestra & Cantillation Choir
  • Nahráno v The Simon Leadley Scoring Stage & Trackdown Studios, Sydney
  • Produkce: Marco Beltrami & Buck Sanders
  • Lakeshore Records 2011

Remake stejnojmenného televizního snímku z roku 1973 vypráví o malé Sally, která přijíždí z Los Angeles na návštěvu za svým otcem (Guy Pearce) a jeho novou přítelkyní (Katie Holmes), kteří se živí renovací starých venkovských sídel. Právě jedno z nich se tak má stát na čas Sallyiným novým domovem, který teprve pozvolna začíná vydávat tajemství ze své bohaté minulosti. Netrvá dlouho a Sally naváže první kontakt s malými tvory žijícími v podzemí, kteří si sice nejprve chtějí hrát, ale záhy ukáží i své zoubky... Pod produkčním vedením Guillerma Del Tora, který (spolu s Matthew Robbinsem) rovněž obstaral i scénář, se režie chopil původně animátor Troy Nixey, který prostřednictvím tohoto snímku debutoval na poli celovečerní režie. Hudební doprovod společnými silami obstarali již na jaře 2010 Marco Beltrami a Buck Sanders, kteří svou symfonickou kompozici nahrávali v Sydney, jelikož veškerá produkce snímku byla situována právě u protinožců.

Na výsledné kompozici jsou velmi patrné vlivy, jež po skladatelích požadoval přímo Guillermo Del Toro, který dohlížel nad průběhem postprodukce. V rovině stylové inspirace je patrný vliv žánrových kompozic 70. let z per skladatelů jako Jerry Goldsmith, Bernard Herrmann, Howard Blake a v neposlední řadě i autor doprovodu původní verze Billy Goldenberg. Skladatelé často využívají echoplex, který Goldsmith v 70. let začlenil do svých kompozic jako PATTON či THE MEPHISTO WALTZ, např. k vytvoření klasického trubkového "echo" efektu pro PATTONa. Echoplex je v případě DON'T BE AFRAID OF THE DARK využit k vytvoření podobného efektu u sól pro vibraphon a v menší míře i některých partů pro dvě harfy. V rámci orchestrace Beltrami a Sanders sázejí na klasický orchestr, jemuž vévodí obsáhlá sekce dřevěných dechů, menší skupina hlasů a celesta. Právě tato skupina nástrojů (spolu se zmiňovanými dvěma harfami a vibraphonem) tvoří základ tématu Sally, které CD uvozuje v podobě pozvolně gradující ukolébavky ve valčíkovém 3/4 taktu, jenž se prolíná řadou skladeb v plejádě nejrozličnějších sólových partů (mj. i houslové sólo ve vynikající Sally's Lullaby). Právě skladby ve větší míře využívající hlavní téma se řadí k tomu nejlepšímu, co album nabízí: Gramophone Lullaby, závěr Sally Arrives at Blackwood Manor, Lamb Lamb Lambency v podání hrací skříňky, Sally's Lullaby, Garden Music, Tooth Fairy's Gift, Treesome, Don't Turn out the Lights a Return to Blackwood.

Zbytek alba přísluší již dramatickým skladbám, které nabízí dvě základní polohy: tajuplné plochy rámované sólovým fagotem a dalšími dechy hlubšího rejstříku, jejichž tematickou rovinu teprve zvolna přejímá zbytek orchestru a variuje čtyřtónové téma venkovského sídla (např. Sally Arrives at Blackwood Manor v čase 1:09 či Garden Music) a následně i čistě dramatické sekvence, jež doprovází četné střety se zlovolnými skřety v podobě disonantního symfonického hřímání a agresivní smyčcové sekce. K dramatickým a experimentálním vrcholům alba se řadí druhá polovina Gardener Gets Snipped, Sally Leaves, The Library, Goblins in the Garage a finálovka Goblin Trouble. V rámci nahrávky je zcela unikátní skladba Don't be afraid of the Dark Main Titles, která využívá plný rytmizovaný orchestr rámovaný žesťovými a smyčcovými ostináty, nad kterými prostupuje hlavní linie tvořená zbytkem orchestru a posléze i pěveckým sborem. Main Titles je tak pravděpodobně nejstylovějším openingem Beltramiho filmografie od doby vynikajího THE OMEN. V případě této skladby je jen trochu škoda, že její CD verze je orchestračně odlišná od verze filmové, která navíc obsahuje údery velkého gongu a nepatrně rozvádí jednu sekci.

I když se DON'T BE AFRAID OF THE DARK neřadí k nejoriginálnějším Beltramiho pracím a stylově navazuje na jeho spíše psychologické kompozice jako DEEP WATER, THE OMEN či KNOWING, její inspirační základ v 70. letech nahrávce dodává velmi vítaný a nadčasový nádech, který si bezesporu získá své posluchače prostřednictvím řady dojemných okamžiků i stylové dramatické částí nahrávky. Album současně obsahuje i některé z nejlepších skladeb bohaté Beltramiho diskografie především v rámci variací tématu Sally, z nichž některé ve filmu samotném ani nezazní (např. úvodní Gramophone Lullaby). Podle vyjádření skladatelů představoval tento snímek ve své době první čistě symfonickou kompozici po řadě spíše ambientně laděných prací jako THE HURT LOCKER, 13 či MY SOUL TO TAKE a výsledná nahrávka proto oplývá množstvím nápadů, které při prvním letmém poslechu natolik nevyniknou a její plné docenění je tak možné pouze při dostatečně pozorném a opakovaném poslechu. Po většinu své stopáže DON'T BE AFRAID OF THE DARK úspěšně balancuje mezi třemi základními styly, které dominují jednotlivým dílčím částem alba a nabízí tak něco pro každého ze svých potenciálních posluchačů. Jako celek se tento titul řadí do zlatého fondu žánru posledních let a v jeho rámci postrádá letos sebevýraznější konkurenci.

Haunted Honeymoon

Pan's Labyrinth

Knowing