7. No Longer a Love Story (0:42)

TT 8:40

• Hudbu složil: George Shaw
  • Orchestrace: George Shaw
  • Produkce: George Shaw
  • George Shaw Music 2009/2011 (-NO NUMBER-)

Krátký snímek začínajícího režiséra Tima Chena JUST A LOVE STORY vypráví na poli necelých třinácti minut jednoduchý až anekdotický příběh hlavního hrdiny, který jednoho dne při cestě z práce narazí ve výtahu na zajímavou vůni, která vede až k jeho setkání s novou sousedkou a odhalení jejího tajemství... I když se ve filmu samotném objeví i pár statistů, hlavní těžiště připadá triu herců: ústřední dvojici (Morris Chiao a Keri Liu) a prostitutce, se kterou "Morris" stráví jeden společný večer. Podobně koncipována je i hudba, kterou pro tento snímek složil George Shaw.

Skladatel v rámci přibližně 9 minut dlouhé nahrávky pracuje nejen s triem hlavních témat, ale především i triem nástrojů, jež definují každého z hlavních představitelů. Zatímco úvodní téma, které zaznívá v rámci skladeb Just a Love Story, Stuck on my Mind a No Longer a Love Story doprovází monology hlavního hrdiny. Vstup dívky je doprovázen sólovým klavírem ve skladatelově vlastním podání (Familiar Scent, Umbrella Day a Unique Girl). Třetí strana tohoto milostného trojúhelníku je definována prostřednictvím basového pizzicata, které zaznívá v průběhu Stuck on my Mind, Unique Girl a Gathering Courage, v nichž vystupují i ozvěny ostatních témat, jež doprovází toulající se myšlenky hlavního hrdiny, který (jak název první z nich napovídá) nemůže svou novou sousedku dostat z hlavy. Lehce jazzové pizzicato následně ustupuje do pozadí a důraz je kladen opět na kontrapunkt sólových houslí a klavíru, jež společně dotváří téma ústřední dvojice. Nahrávka vrcholí v průběhu Gathering Courage, která pojí trio hlavních nápadů i nástrojů do kompaktní a náležitě romantické tečky za krátkým vztahem dvojice hlavních postav.

I v kontrastu se střídmou stopáží alba skladatel v rámci kompozice pracuje i s některými vedlejšími prvky, jež vychází z trojice ústředních témat a ještě obohacují stylovou pestrost výsledného alba, které se řadí k nejlepším Shawovým pracím. Po dvou letech od svého vzniku se JUST A LOVE STORY konečně dočkalo svého vydání alespoň v podobě download only na skladatelových vlastních bandcamp stránkách, kde je možné album nejen zakoupit ve formátu dle svého vlastního výběru, ale rovněž i kompletně poslechnout zdarma online.

Hudba *****    Album *****    Zvuk ****

Atonement

J-ok'el / Marcus