TT 11:34

• Hudbu složil: George Shaw
  • Orchestrace: George Shaw
  • Nahrál: George Shaw
  • Produkce: George Shaw
  • George Shaw Music 2011 (- DOWNLOAD ONLY -)

Na poměry svého skromného produkčního zázemí mimořádně zručně natočená webová série THE DIVISION režiséra a scénáristy Erica Wona, vypráví o vcelku běžném tatíkovi od rodiny Nicku Treverovi (Andrew Bowen), který se po smrti své ženy stará o malého synka, zatímco pracuje coby člen ochranky potenciálního prezidentského kandidáta. Jednoho dne ale jeho syn zmizí a hlavní hrdina tak musí vyhovět požadavkům únosců, jež spočívají v únosu jeho vlastního šéfa. Výměna ale neproběhne až tak hladce a situace se začíná zvolna vyhrocovat... Tolik k událostem prvního dílu s názvem TAKEN, jehož hudební doprovod obstaral jeden z pravidelných spolupracovníků Briana Tylera, orchestrátor Pakk Hui, který rovněž coby skladatel sám pracoval na hrstce krátkých snímků a pár menších celovečerních projektech.

Díl druhý GENESIS, který dále sleduje osudy hlavních postav, které kromě Nicka doplňuje jeho parťačka ve zbrani Chloe (Jessica Tomé), senátor Stanfield (Kevin McCorkle), současný ministr obrany (Greg Philippi) a hrstka jeho žoldáků. Na světlo zvolna vyplouvají nejen důvody únosu a celé akce, ale i vlastní organizace v pozadí (titulní Division) a její struktura, mající své kořeny i na nejvyšších vládních místech. Jelikož byl v době dokončování druhé části zaměstnán Pakk Hui jinou prací, došlo k výměně skladatele a hudební doprovod obstaral George Shaw (který se Ericem Wonem již dříve pracoval na dvojici jeho krátkých snímků GOOD AND EVIL a EPIC HOSTAGE), pro kterého sice THE DIVISION nepředstavuje vyloženě akční/thrillerovou prvotinu (skladatel letos dokončil mimo mnoha jiných rovněž i hudbu k úspěšnému - byť o poznání odlehčenějšímu - projektu Wong Fu Production AGENTS OF SECRET STUFF), ale stále jeden z jeho prvních serióznějších žánrových projektů. Hudební doprovod druhé přibližně 11minutové epizody balancuje mezi třemi základními styly, které pochopitelně zastupují jak tajuplné plochy doprovázející scény postupného odkrývání celého spiknutí (např. Shadowy Organizations), hrstka vydařených rytmických akčních sekvencí (Reason You're Here, Searching for an Intruder, The Source a především dvojice finálovek The Division a Taken in the Van), ale i pár poklidných minut v podání sólového klavíru nenápadně podkresleného decentním orchestrem pro scény flashbacků ze šťastnějších chvil rodinného života hlavního hrdiny (Tucking you in a Is Mommy Sick?).

Zásluhou téměř nulového rozpočtu nepřekvapí, že je veškerá hudba čistě elektronická a její většina připadá spíše atmosférickým a tajuplným plochám, které stylově navazují na hudbu Pakka Huie z prvního dílu série. S přibývajícími minutami hudba zvolna získává perkusní základ, jež nejen buduje napětí v některých vyhrocenějších, ale stále převážně dialogových scénách, jež vévodí druhé polovině alba. THE DIVISION tak představuje stylově zcela původní kompozici, jejíž prostřednictvím se George Shaw pouští tam, kam se dosud nikdy nevydal a dále rozšiřuje svou skladatelskou paletu, která je tentokrát limitována nejen rozpočtem ale i žánrem snímku, ale i navzdory četným omezením dosahuje v kontextu žánru kvalitních výsledků, za něž by se ve vrcholných okamžicích tohoto krátkého alba nemusel stydět ani takový John Powell.

J-ok'el / Marcus

Alias: Season 1

Spy Game