18. Nick and Dennis Fight (3:11)

19. Everything's Fine (1:23)

TT 32:42

• Hudbu složil: Graeme Revell
  • Produkce: Graeme Revell
  • Cutting Edge 2011 (iTunes/Amazon CD-R on demand)

Čistokrevně béčkový snímek SHARK NIGHT 3D představuje další "opus" tvůrce takových filmových klenotů jako SNAKES ON A PLANE, FINAL DESTINATION 2 a 4 či ASYLUM a tentokrát se veze nejen na módní vlně 3D snímků, ale parazituje i na řadě předchůdců pojednávajících o střetu člověka s krvelačným monstrem z dílny matky přírody. Pravděpodobně jedinou výhodou snímku je, že zpočátku nemá jasně definovaného hlavního hrdinu a není tak jisté, kdo ze skupinky študáků na víkendovém výletě k Velkým jezerům skončí jako potrava v jeho zákoutích žijícího žraloka, a kdo nakonec vyvázne. V hlavních rolích se pod vedením Davida R. Ellise objevuje skupina spíše neznámých herců v čele se Sarou Paxtonovou. Hudební doprovod připadl jednomu z moderních klasiků béčkových snímků posledních 20 let, který bohužel postupem času poněkud zapadl: Graemu Revellovi.

Revellův soundtrack balancuje mezi trojicí základních stylů. Díky důrazu na mladé publikum zaznívají v průběhu skladeb Opening Title / Shark Night 3D a Sara on Treadmill hypermoderní elektrické kytary v podání Revella Jr., které rámuje moderní (až taneční) elektronika, která ve filmu často balancuje na hraně source music a zaznívá především v úvodu snímku. Podobně moderně laděná je i závěrečná finálovka Everything's Fine, která je ale o poznání decentnější. Naopak skladby jako First Attack, druhá polovina Nick Searches, 5 Minutes to Showtime, Gordon Attacked, Beth Goes In nebo Sheriff Burned připadají Revellově tradiční symfonicko-elektronické dramatické hudbě, jíž vévodí množství kovových perkusí (nejspíš většina z nich rovněž samplovaných), žesťové a smyčcové ostináty a glisanda dokreslující divoké útoky krvelačného žraloka. Naopak skladby Malik Injured (jedna z nejzajímavějších, co album nabízí), Blake Freaks Out, Blake Races, Reality TV a nebo úvod vydařené finálovky Nick and Dennis Fight rovněž doplňují album o atmosférické tajemno a gradující napětí za pomoci táhlých disonantních tónů vyšších smyčců, jež rytmicky doplňují samplované bicí(svým zvukem blízké rytmu a zvuku tepu lidského srdce), údery tlumených kláves a další perkuse. Řada skladeb ale kombinuje více stylů a většina alba připadá tradiční revellovské akci s důrazem rozsáhlou perkusní sekci.

SHARK NIGHT 3D v žádném případě neoslní diváky, ani posluchače, i když ke cti filmařům je třeba uznat, že snímek ani neaspiroval na cokoliv víc než jen efektní béčko s náležitě "cheesy" hudebním doprovodem a svým ambicím tak dostál na výbornou. V kontextu Revellovy žánrové tvorby představuje tato nahrávka čistý průměr, který obsahuje nejen skladatelovy tradiční atributy, jež jsou zúročeny v rámci dramatické hudby a některých atmosférických ploch, ale rovněž i jeho nedostatky v míře invence. Některé atmosférické sekvence tak narušují plynulost alba, jež se motá v kruhu a pravidelně střídá akci, tajemno a občas je proloží efektním orchestračním nápadem, jež sice ozvláštňuje individuální skladby, ale není dostatečně nosný či frekventovaný, aby dokázal udržet tuto nahrávku dostatečně zajímavou i na samostatný poslech.

Hudba **    Album **    Zvuk ***

Jaws

Deep Blue Sea