• Hudbu složil: George Shaw
  • Dirigoval: George Shaw
  • Orchestrace: George Shaw
  • Nahráli: Irvine Young Concert Artists
  • Produkce: George Shaw
  • George Shaw Music 2012 (---)

I když je ROUGE IN LOVE do značné míry samostatným projektem, svým stylem úzce navazuje na předchozí projekt Michelle Phanové UNDERNEATH YOUR LOVE a je opět naivní moderní variací příběhu Popelky, která tentokrát najde svého prince Krasoně až v daleké Francii. ROUGE IN LOVE předchází jiný kraťas (THE SWEETEST THING), v němž Michelle dostala kopačky (Single Status Update) a aby si zlepšila náladu, vyrazila na nákupy, kde natrefila na leták nabízející možnost vyhrát zájezd do Francie (Win a Trip to Paris). Zde již končí děj prequelu a v ROUGE IN LOVE se děj přesouvá do Paříže, kde při toulkách po okolí narazí hlavní hrdinka na spanilého cizince (srovnatelně prkený Dominique Capraro), který znenadání zkolabuje u jejích zadních končetin (Encounter in the Street). Jako správná a svědomitá dívka mu Michelle nabídne sklenici vody, ale než se její pohledný přítel probere z mrákot, vezme dráhu.

Z cizince se vyklube tamnější celebrita, kterou ke kolapsu dohnaly zástupy dotěrných fanynek a jediné, co mu po Michelle zůstalo, byl ubrousek, do kterého hrdinka obtiskla své slyčné rtíky. Francouz následně tráví řadu dní hledáním své pohledné zachránkyně, aby jí mohl poděkovat, a uspořádá i konkurs, na němž zástupy dívek obstikují svůj vlastní úsměv do ubrousků a Frantík se podle něj snaží identifikovat svou vyvolenou (Searching Paris for Love). Ve finále (po náležitě napínavém slow-motion běhu za na skůtru mizející Michelle - Searching Paris for Love v čase 2:56) dojde nejen ke shledání obou hlavních postav, ale rovněž i k prvnímu pronesenému dialogu, bez nichž se jinak snímek zcela obejde a celé jeho poselství je neseno pouze hudbou, kterou pro něj v první polovině února během pouhých tří dní složil a nahrál George Shaw. Vzhledem ke značně střídmé stopáži obou kompozic nabízí album i čistě klavírní verzi hlavního tématu Rouge in Love ve skladatelově vlastním podání.

Prostřednictvím trojice UNDERNEATH YOUR LOVE, THE SWEETEST THING a ROUGE IN LOVE George Shaw ustavuje svůj specifický "phanovský" zvuk, který spočívá v náležitě romantických až lehce přeslazených variacích okouzlujících hudebních témat v podání pohádkově rozmáchlého orchestru, jehož bohatý zvuk tentokrát vznikl multitrackingem hrstky smyčců Irvine Young Concert Artist a řadou dalších nástrojů v Shawově vlastním provedení (klavír, celesta, zvonky, veškeré dřevěné dechy aj.) či samplovaných (zřejmě většina Encounter in the Street). Zatímco Shawova kompozice pro UNDERNEATH YOUR LOVE byla vystavěna na hrstce hlavních témat, ROUGE IN LOVE je tematicky (i rozsahově) o poznání skromnější. Hlavní téma zaznívá již zkraje nahrávky v podání pouze pár tónů klavíru (Single Status Update), aby bylo následně rozvinuto náležitě romaticky rozmáchlým orchestrem ve všech následujících skladbách a rovněž i posloužilo jako základ pro jeden z vedlejších motivů (jakýsi motiv "osudu", který svedl oba hlavní hrdiny dohromady).

Vzhledem ke svému zasazení na starý kontinent snímek sám mohl přímo vybízet k četnějšímu využití francouzských prvků, ale akordeón zaznívá pouze v momentě, kdy Michelle narazí na plakát inzerující možnost vyhrát zájezd do Francie (Win a Trip to Paris 0:46) a následná kompozice je jej již zcela prosta a naopak přísluší ryze klasickým orchestrálním variacím hlavního tématu a některým vedlejším nápadům, jež zaznívají v průběhu alba ojediněle a dodávají mu o poznání širší stylový rozsah. I navzdory své střídmé stopáži ROUGE IN LOVE nabízí pestrou a nápaditou kompozici, jež opět kvalitativně dalece přesahuje snímek, pro který byla nahrána a neměla by tak uniknout zádnému příznivci kvalitní filmové hudby a především romantických soundtracků, pro které ROUGE IN LOVE (spolu s UNDERNEATH YOUR LOVE) představuje vrcholy svého žánru posledních několika měsíců.

Underneath your Love

Just a Love Story

Memories of Me