• Hudbu složil: Cliff Eidelman
  • Dirigoval: Cliff Eidelman
  • Orchestrace: Penka Kouneva, Patrick Russ, Larry Rench a Cliff Eidelman
  • Nahráno v Eastwood Scoring Stage, Warner Bros.
  • Produkce: Cliff Eidelman
  • Varese Sarabande 2012 (VSD-7131)

Nový projekt režiséra Kena Kwapise, známý rovněž i pod produkčním názvem EVERYBODY LOVES WHALES, vypráví na základě skutečných událostí (a na motivy románu Freeing the Whales Thomase Rose) z roku 1988 o snaze zachránit skupinku velryb uvízlých v ledu nedaleko Aljašky a následné mediální smršti, která se kolem celého, jinak nepříliš ojedinělého, případu udála. V hlavních rolích se objevují např. Drew Barrymore, John Krasinski, Ted Danson, Tim Blake Nelson, Dermot Mulroney či Kathy Baker a Kristen Bell. Stejně jako v případě většiny předchozích režisérových snímků připadlo obstarání hudebního doprovodu Cliffu Eidelmanovi, pro něhož představuje tento snímek již 5. spolupráci s Kwapisem. S BIG MIRACLE Eidelman získal po více než 10 letech další atraktivnější skladatelskou příležitost, která by mu umožnila nejen proložit řadu teenage komedií o poznání dramatičtější látkou, ale rovněž za svou kompozici zapřáhnout plný symfonický orchestr a nechat jej náležitě rozeznít.

Základem nahrávky je bohatá plejáda strun a nejrozličnějších perkusí, jež tvoří základ některých hlavních témat, z nichž se dvojice nejrozvinutějších představuje již ve skladbách Barrow a National News. Tento poklad skladatel záhy doplňuje o střídmě obsazený The Hollywood Studio Symphony a hrstku netradičních nástrojů včetně glass armonicy a kavalu, který definuje samotné velryby. V hrstce skladeb Eidelman i využívá sólový vokál Lisbeth Scott, který se tentokrát pohybuje na spodní hraně jejího rejstříku a mnohdy splývá s nejrozličnějšími dechy a etnickými nástroji a je tak při nepozorném poslechu prakticky nepostřehnutelný. Mezi nejvydařenější skladby alba se řadí Fred, Wilma and Bam Bam, Pressure Ridge a Generating Hope (kde poprvé přichází ke slovu obsáhlejší žesťová sekce, která je spjatá s ruskými ledoborci), The Russians Make a Bet / Gorby, It's Ronny, Bam Bam is Gone / A Prayer, Answering the Call, The Russians Break Through a především Freedom, doprovázející vítězství lidského úsilí nad nehostinnými přírodními podmínkami, které Eidelman doprovodil náležitým vzedmutím celého orchestru, a nakonec i závěrečná Where are they now, která se znovu vrací k tématu městečka Barrow z úvodu nahrávky.

BIG MIRACLE je tematicky velmi pestrou kompozicí, jejíž rozsah vynikne především při pozornějším sledování specifických orchestrací, jež odlišují většinu hudebních témat a motivů - zatímco některé z nich jsou posazené na klavíru a strunách, jiné zaznívají v podání etnických dechů či vokálu, zatímco další jsou vystavěny na rytmických ostinátech smyčcové sekce a bohaté škále (rovněž i samplovaných) perkusí. Narozdíl od předchozích Eidelmanových "námorních" soundtracků ja BIG MIRACLE o poznání umírnější a civilnější. I když album obsahuje řadu krátkých fragmentů, jimž nelze upřít specifické kouzlo, není na samostatný poslech dostatečně výrazné, aby se mohlo zařadit po bok předchozích a dnes již klasických skladatelových prací jako FREE WILLY: THE RESCUE či OCEAN MEN: EXTREME DIVE a má mnohem blíže k jeho komediálním kompozicím typu HE'S JUST NOT THAT INTO YOU. I když je BIG MIRACLE díky rozmáchlejšímu a celkově výpravnějšímu pojetí rámován i obsáhlejším orchestrem (nahrávce by přesto velmi prospěl o poznání větší orchestr), který se příležitostně náležitě rozezní, tyto okamžiky tvoří pouhý zlomek z celkové nahrávky, která po většinu své stopáže nedosahuje působivosti a poutavosti svých předchůdců.

Open Window

Flash of Genius

He's Just Not That Into You