• Dodatečná hudba: T Bone Burnett, Arcade Fire, Michael Wandmacher, Evgueni Galperine, Stuart Michael Thomas
  • Dirigoval: Gavin Greenaway
  • Orchestrace: Jeff Atmajian, Jon Kull, Stuart Michael Thomas, Sven Faulconer, William Ross
  • Nahráno v Air Lyndhurst Studios, London
  • Produkce: James Newton Howard, Stuart Michael Thomas
  • Universal Republic 2012 (1657902)

Budoucnost: někdejší povstání třinácti okrsků proti nadvládě Kapitolu bylo drasticky potlačeno. Třináctý okrsek byl zničen a 12 zbývajících musí jako daň každoročně vylosovat ze svého středu dva členy (chlapce a dívku v rozmezí 12 až 18 let) a vyslat je do Kapitolu, kde se zúčastní titulních Hladových her - postupné likvidace svých 23 konkurentů ve zvrácené reality show - ze které na konci vzejde pouze jediný vítěz a přeživší. Již 74. ročník těchto her je na spadnutí a z 12. okrsku je vybrána teprve 12letá Primrose Everdeenová, místo níž se přihlásí dobrovolně její starší sestra Katniss (Jennifer Lawrencová), která se tak vydává na cestu do hlavního města spolu s dalším vidlákem Peetou (Josh Hutcherson). Jediným jejich spojencem se záhý stává zhýralý exšampión v podání Woodyho Harelsona, který má za úkol oba připravit k reprezentaci svého okrsku a současně jim i poskytnout radu, jak přežít, jenž nespočívá zdaleka jen v likvidaci konkurence... THE HUNGER GAMES jsou adaptací prvního dílu trilogie Suzanne Collinsové, pod jejíž filmovou adaptací se podepsal osvědčený Gary Ross (PLEASANTVILLE, SEABISCUIT), pro kterého představuje tento projekt jeho dosud nejmainstreamovější snímek a současně i první úspěšný blockbuster letošního roku. Zatímco v hlavních rolích se objevují převážně méně známí herci, vedlejší role Ross obsadil hereckou elitou včetně Donalda Sutherlanda, Elizabeth Banksové, Stanleyho Tucciho a Wese Bentleyho.

Howardova hudba kombinuje několik dílčích stylů, jež definují jednotlivé lokace - od prostého zvuku chudého 12. okrsku v podání sólových houslí, samostatného vokálu či keltské harfy podkreslených táhlými tóny hlubokých smyčců a éterickou elektronikou (The Hunger Games, Katniss Afoot, Healing Katniss, první polovina Rue's Farewell, We Could go home, Searching for Peeta a The Cave), přes masivní orchestr a futuristické elektronické efekty dekadentního Kapitolu (Entering the Capitol), až po akční sekvence, jimž vévodí změť chaotických perkusí, hřímajících žesťů a elektrických kytar (Training, Learning the Skills či až lehce hororová Muttations). Nechybí hrstka dojemných sekvencí v typickém howardovském duchu (Reaping Day, The Train, Penthouse, druhá polovina Rue's Farewell a finálovka Returning Home), jenž se řadí k tomu nejlepšímu, co CD nabízí. I když tak album pokrývá řadu ve filmu obsažených hudebních stylů, díky své až přespříliš skromné stopáži opomíjí některé z dalších momentů, jež rozvíjí nápady a témata představené ve zbytku partitury. Nesporným vrcholem nahrávky je téma Kapitolu (paradoxně nepochází z Howardovy hlavy a je "pouze" jeho adaptací Capitol Anthem of Arcade Fire), které na albu zaznívá v plném provedení pouze v Horn of Plenty: masivní orchestr, pěvecký sbor a převážně elektronické perkuse. V průběhu kompozice ale zaznívá toto téma s vyšší četností a doprovází montáže spjaté s vlastními Hladovými hrami - ať již jde o úvodní shrnutí dávných událostí či pravidelné rekapitulace čerstvě zesnulých. Žádná z těchto skladeb ale na albu nezazní a veškerý další výskyt tohoto tématu je redukován na fragmenty v Preparing the Chariots.

V průběhu nahrávky Howard pracuje v největší míře se "zvukem" Katniss, který ji pojí s její domovinou, a v průběhu některých skladeb Howard zajímavě kombinuje její zvuk s hypermoderním "soundem" Kapitolu (viz například úvod zmíněné Entering the Capitol či gradování Searching for Peeta). I když album nabízí stylově pestrou kompozici, v malokterém z těchto dílčích stylů dosahuje skutečně zapamatováníhodných výsledků a svým nenápadným zvukem působí až lehce televizně. Z 80 minut kompletní partitury se na výsledné album dostala pouze polovina, která často ignoruje to nejlepší, místo čehož album naopak nabízí spíše rutinní koláž hudebních ploch, které pojí dohromady některé tematické nápady a specifická orchestrace, ale jako celek působí poněkud fádním dojmem a citelně pokulhávají za staršími Howardovými dobrodružně-thrillerovými kompozicemi. THE HUNGER GAMES tak jsou bohužel nepříliš výrazným počinem, jenž sice funguje ve spojení s obrazem, ale samostatně selhává při přenesení kompozice na hudební nosič, kde funguje pouze v průběhu skladeb 3 - 7, 13 a 16, jež i přesto pouze zřídka přesahují hranici průměru a jen stěží drží výsledné album na hraně 3*.

The Twilight Saga: Eclipse

Land of the Blind

I am Legend