TT 3:13

• Hudbu složil: George Shaw
  • Nahrál: George Shaw
  • Orchestrace: George Shaw
  • Produkce: George Shaw
  • George Shaw Music 2012 (-NO NUMBER-)

"Featuring Batman inspired music, where I parodied the Danny Elfman theme, but gave it a hint of Hans Zimmer's Batman sound from the Chris Nolan movies. This embodies the fantasy world of the imagination, where anyone can be Batman. But in reality, he's just an adult running around in a badly homemade costume, so I brought out my toys for Superhero Reject (toy piano, toy bells, and finally dusted off my kazoo and used it in a piece), to represent the childlike absurdity of the costume and situation."
¨
- George Shaw

Nový projekt Wong-Fu Productions, THE CATMAN RISES, vypráví o dalším outsiderovi, který se nechá zlákat vidinou střetu s podobně postiženými existencemi, vyrobí si z páru rukavic, balící folie a lyžařské kukly kostým Batmana a vypraví se na Comicon. Zde ale krutě narazí: veškeré jeho snahy o navázání kontaktu se svými maskovanými kolegy a vytvoření superhrdinského týmu ztroskotávají na naprostém nepochopení jeho kostýmu a nový osamělý hrdina je na světě: CATMAN... Pouze přibližně pětiminutový krátký snímek je ryze komickou hříčkou, která funguje na výbornou, k čemuž přispívá i hudební doprovod, jenž složil dvorní skladatel Wong Fu Productions: George Shaw. O kladném přijetí tohoto snímku svědčí i to, že jej za necelý týden od svého uvedení shlédlo již více než čvrt milionu díváků.

Shawův nejnovější soundtrack je rozsahově velmi skromným počinem, který sice doprovází většinu snímku, ale i přesto svou stopáží pouze nepatrně překračuje hranici 3 minut, v jejichž rámci balancuje mezi dvojicící dílčích stylů. Jak úvodní citát autora napovídá, jedním z nich je parafráze klasického materiálu Dannyho Elfmana posazená na orchestrační spektrum vycházející z Nolanovy trilogie: pulzující elektronika, smyčcové ostináty podkreslené majestátními tóny žesťové sekce a hrstkou zvolna gradujících perkusí, jež rámují zrod kostýmu a tedy i samotného CATMANA (Costuming a Dark Night). Vlastní putování hlavního hrdiny po Comiconu je hudebně podkresleno zcela původním materiálem, v němž Shaw za pomoci xilofonu, luskání prstů, klarinetu, toy piána, perkusí a foukačky variuje až rotovsky chytlavé hlavní téma a vedlejší dojemné B téma. Závěrečná finálovka (My Favorite Batman) je o poznání věrnější Elfmanovu materiálu: majestátní perkuse kombinované s hřímající žesťovou sekcí, jejíž jednotlivé dílčí skupiny se navzájem prolínají a variují Elfmanovo původní hlavní téma.

Na prostoru pouhých 3 minut stopáže toto album variuje dvojici hlavních témat a inteligentně zpracovává původní materiál Dannyho Elfmana, se kterým skladatel získal své zkušenosti již během práce na krátkém snímku Bena Williamse WHEN CLARK MET BRUCE, pro který nejen adaptoval Elfmanův i Williamsův materiál, ale rovněž složil i vynikající nové téma Smallville. Pokud už CATMANovi něco vytknout, je to v případě krátkých snímků bohužel obvyklé posazení nahrávky na samplované nástroje, které ale snímku dodávají ještě více nadhledu svým předstíráním majestátního hudebního doprovodu, jenž dokonale ladí se sebeklamem hlavního hrdiny. Vrcholem nahrávky je ale stále skladba druhá (tvoří ostatně i většinu stopáže), která je ryze autorským Shawovým počinem, nejen co se vlastní kompozice týče, ale i provedením všech obsažených nástrojů, jež zaznívají ve skladatelově vlastním podání.

City Lights

Batman Begins

Strangers, Again