Alien: Resurrection
(John Frizzell)

 


1. Main Title (2:06)

2. Post-Op (1:20)

3. Docking the Betty (1:16)

4. Priva son d'ogni conforto (5:27) (from Handel's Julius Caesar sung by Maureen Forrester)

5. Face Huggers (2:10)

6. Call Finds Ripley (3:02)

7. The Aliens Escape (4:12)

8. Ripley Meets Her Clones (2:19)

9. What's Inside Purvis? (2:28)

10. They Swim... (6:28)

11. The Chapel (2:35)

12. The Abduction (3:33)

13. The Battle With the Newborn (6:03)

14. Ripley's Theme (2:14)

 

TT 45:30

 
 

  • Hudbu zložil: John Frizzell
  • Dirigoval: Artie Kane
  • Orchestrácie: Brad Dechter, Pete Anthony, Jeff Atmajian, Frank Bennett, Robert Elhai a Don Nemitz
  • Produkcia: John Frizzell
  • RCA Victor 1997 (09026 68955 2)
 

Hudba / Album

Hlavným cieľom producentov v poradí štvrtého vesmírneho dobrodružstva Ellen Ripleyovej bolo vytvoriť natoľko originálny film, aby dokázal stáť na vlastných nohách a nebol neustále handicapovaný neprekonateľnou kvalitou prvých dvoch dielov. A tak nielenže siahli po francízskom režisérovi s nezameniteľnou, svojskou vizuálnou štylistikou, ale do nových rík sa rozhodli zveriť tiež hudobní časť (ktorá je v prípade prvých dvoch dielov vo svete filmovej hudby takisto viac než magickým pojmom). Zatiaľ čo prvý krok producentov sa dá označiť za celkom šťastlivý, druhý je bohužiaľ skôr na plač.

John Frizzell je skladateľom, ktorý väčšinou iba dopůňa práce svojich kolegov ako komponuje svoje vlastné diela, a na tomto soundtracku je veľmi jasne poznať prečo (pre jeho Dante's Peak mu "musel" zložiť ístredný motív James Newton Howard). Jeho hudba je žalostne plochá, nevýrazná, a načisto bez nápadu. CD neobsahuje ani jednu skutočne dobrí pasáž. Main Theme, ktorá by teoreticky mala byť najvýraznejšou skladbou síce má relatívne dobrí atmosféru a znie tak ako má znieť správny "opening", ale jej priemernosť po hudobnej stranke musí každému nedočkavému prvo-poslucháčovi okamžite ubrať z nadšenia, s ktorým si toto CD píšťa. Prvá polovica soundtracku sa následne nesie v pokľudnej atmosfére nudných hudobných plôch, až sa začne CD príchodom siedmej skladby zrýchlovať a na rade je druhá, akčnejšia polovica. Kým v prvej sa skutočne nedočkáte ničoho iného než pekelnej nudy, v priebehu druhej budete mať nutkanie vypníť CD kvôli nepočívateľnosti krkolomných akčných trackov.

Najsmutnejšie na tom všetkom ale je, že sa Frizzellovi nielenže nepodarilo ani jednu z týchto žánrových polôh obohatiť o akékoľvek nové prvky, jeho počin dokonca neobstojí ani ako neoriginálny, ale aspoň ako tak fungujíci hudobný materiál. V siedmom tracku sa chytá záchrannej vesty v podobe Hornerových militaristických postupov (ktoré patria k tomu najlepšiemu na jeho Aliens) a v trinástom tracku sa pre zmenu necháva inšpirovať Goldenthalovým čarovaním s podivnými zvukmi (ktoré znejí na Alien3 síce šialene, ale rozhodne nie nezaujímavo). Obidva tieto výstrelky sí ale iba bezmocným siahnutím po niečom, čo je na hony vzdialené jeho vlastnému štýlu. Zhrnuté a podčiarknuté: Frizzell je "umelcom", ktorý načisto postráda tvorcovskí kreativitu všetkých troch predošlých skladateľov. A keby mal vesmír hůbku Frizzelovej hudby, votrelčia sága by nikdy nemohla byť tým čím je!

 
Hudba *    Album **    Zvuk ***

 

Booklet

Rozkladací, štvorlistový. Osem farebných fotografií z filmu, základné ídaje a obsiahly text o Frizzelovi a jeho "jedinečnom" pojatí votreleckej témy. Dizajn bookletu je dosť gíčovitý (biele písmo na čierno-zelenom pozadí).

Tiež pozrite:

Alien3 
 
The Final Conflict 
 
The General's Daughter 
 

 


Artwork copyright (c) 1997 Twentieth Century Fox Film Corporation, review copyright (c) 2000 Martin Pomothy

TOPlist