The Shawshank Redemption
(Thomas Newman)

 


1. May (:33)

2. Shawshank Prison (Stoic Theme) (1:53)

3. New Fish (1:50)

4. Rock Hammer (1:51)

5. An Inch of His Life (2:48)

6. "If I Didn't Care" (3:03)
Performed by THE INKSPOTS


7. Brooks Was Here (5:06)

8. His Judgement Cometh (2:00)

9. Suds on the Roof (1:36)

10. Workfield (1:10)

11. Shawshank Redemption (4:26)

12. "Lovesick Blues" (2:42)
Performed by HANK WILLIAMS


13. Elmo Blatch (1:08)

14. Sisters (1:18)

15. Zihuatanejo (4:43)

16. The Marriage of Figaro/Duettino - Sull 'Aria" (3:32) Performed by DEUTSCH OPER BERLIN/KARL BOHM

17. Lovely Raquel (1:55)

18. And That Right Soon (1:08)

19. Compass and Guns (3:53)

20. So Was Red (2:44)

21. End Title (4:05)

 

TT 53:31

 
 

  • Hudbu zložil a dirigoval: Thomas Newman
  • Orchestrácie: Thomas Pasatieri
  • Produkcia: Thomas Newman a Bill Bernstein
  • Nahraté v Todd-AO Scoring a Village Recorder
  • epic soundtrax 1994 (EK 66621)
 

Hudba / Album

The Shawshank Redemption je pomalá, mierne hypnotická hudba s občasným nesmierne pôsobivým orchestrálnym "nátlakom na dušu". V Newmanovej diskografii sa zaraďuje bezpochyby k tomu najlepšiemu a bola tiež nominovaná na Oscara. Celý album sa nesie vo viac - menej depresívnej nálade a bez zhliadnutia filmu stráca jeho vyznenie na kvalite.

Jediným (ale pomerne malým) problémom CD je tak trochu rozporuplná mixáži viacerých, nie zrovna ideálne do seba zapadajícich štýlov. Najväčším týňom v oku sí tu dve otravné dobové piesne #6 a #12 a trochu prijateľnejšia, ale aj tak zbytočná operetná pasáž #16 (scéna keď sa Andy zmocnil rozhlasovej miestnosti). Dosť bezvýznamné sa mi zdají byť tiež harmonikové tracky May a Workfield. Zvyšok CD je už ale slušnou dávkou prvotriednej dramatickej hudby, pozostávajícej z dvoch kompozičných štýlov a ich kombinácií.

Tým prvým je typické Newmanove scénické hranie sa s klavírom, prípadne nejakým iným, dosť ťažko identifikovateľným nástrojom. Sí to pomalé, veľmi príjemné skladby, ideálne na relaxáciu (celý tento soundtrack môžem doporučiť ako kulisu pri zaspávaní). No a tým druhým sí krásne, orchestrálne tracky, ktorých počet síce nieje nijak závratný, no možno práve to ich robí tým najcennejším čo tento album poníka (a načo sa jeho poslucháč zakaždým teší najviac). Najvýraznejším z nich je jedenásty Shawshank Redemption, ktorý vo filme dokonale umocňoval divákov pôžitok z kľíčovej scény vykípenia (tu je umiestnený do stredu albumu, takže o chronologickom zoradení skladieb nemôže byť ani reč). Je to geniálne vystavaná, temná, monumentálna skladba, pri ktorej naskakuje husia koža a v extázy sa zovierají päste. Tými ďalšími pohladeniami po duši sí predovšetkým posledné dva kísky So Was Red a End Title. Sí nádherné, plné duchaplnej, kryštalicky čistej krásy a víťazne prezentují ístredný motív.

Pokiaľ ste už tento (geniálny) film videli, máte radi pomalí, smutní a tak trochu experimentálnu filmoví hudbu a pokiaľ si z playlistu vyradíte zopár nežiadícich trackov, môže sa stať tento soundtrack po zásluhe jedným z najobľíbenejších vo vašej zbierke.

 
Hudba ****    Album ***    Zvuk ****

 

Booklet

Rozkladací, trojstrannový, zvnítra čierno-biely. Obsahuje iba základné ídaje a zopár fotografií z filmu.

Tiež pozrite:

Les Misérables 
 
Angela's Ashes 
 
The Age of Innocence 
 

 


Artwork copyright (c) 1994 Sony Music, review copyright (c) 2000 Martin Pomothy

TOPlist