The Specialist
(John Barry)

 


1. Main Title (1:41)

2. Bogota 1984 (2:49)

3. The Specialist In Miami (2:34)

4. May And Ray At The Cemetery (1:52)

5. May Dances With Tomas - "Did You Call Me" (2:35)

6. Ray Covers May - "Did You Call Me" (2:37)

7. After Tomas (2:57)

8. The First Bomb - Ray's Place (2:57)

9. Explosive Trent (1:57)

10. The Parking Lot Bomb (2:32)

11. Don't Touch Me Ned - Bomb For Tomas (3:17)

12. The Death of Tomas (2:07)

13. May's Room - "Did You Call Me" (1:27)

14. Ray Meets At Her Funeral (2:34)

15. Let's See That Beautiful Face - "Did You Call Me" (2:43)

16. Closing In On Ray (2:57)

17. There Goes The Hotel Room - The Fight (2:20)

18. May Meets Joe - I'm Not A Woman You Can Trust (2:59)

19. You Go In And Get Him - "Did You Call Me" (4:05)

20. The Whole Place Is Wired - She's Hot Ray (3:26)

21. Get To Hell Out Of Here (2:15)

22. You Bastard - How Do You Feel? - Better! - "Did You Call Me" End Title (3:09)

 

TT 57:50

 
 

  • Hudbu zložil: John Barry
  • Dirigoval: John Barry
  • Orchestrácie: Greig McRitchie
  • Produkcia: John Barry
  • epic soundtrax 1990 (EPC 477810-2)
 

Hudba / Album

Veľa negatívnych a zatracujícich názorov som počul na tento soundtrack predtým, než som sa k nemu dostal. Pravdu povediac, nevedel som si predstaviť špatní Barryho hudbu. A nevedel som si ani predstaviť, ako sa tento človek dokázal vysporiadať s akčným žánrom. A o to viac som bol prekvapený - na tomto CD sa totiž nenachádza ani jedna klasicky štylizovaná pasáž akčnej hudby!

Drvivá väčšina albumu pozostáva z typicky rozťahaných barryovských, na samostatný posluch veľmi príjemných, smutných a zároveň vášnivých melódií a lá Dances With Wolves. Zhruba každí štvrtí skladbu zaznie ístredný motív v extrémne pohodičkovom, až lenivom, jazzovom balení (k orchestru sa pridá klavír a jazzová trubka), charakterizujíci erotické iskrenie medzi dvojicou hlavných predstaviteľov. Tieto pasáže akoby boli doslova vytiahnuté z Barryho klasiky, skomponovanej pre agenta 007. Napätie a zdramatizovanie je riešené "začiernením" emocionálneho zafarbenia spomínaných rozťahaných melódií a občas i hlasitejšou smršťou bicích (niečo podobné ako skladba Pawnee Attack na Dances With Wolves). Za zmienku stojí i samostatný štrnásty track Ray Meets May at the Funeral, ktorý je síce iba ďalším smutne ladeným polienkom do krbu, no zato celkom osobitým. Pôsobivé temné, zimomriavky naháňajíce chorály z neho totiž robia najsilnejšiu - až hypnoticky pôsobiacou - pasáž na CD.

Ako hudba k akčnému filmu sa dá toto score brať jedine ako zlý vtip. Ako soundtrack je však celkom príjemným pričinením, ktoré je akurát trochu pridlhé na to, aby pri svojej repetitivnosti a skromnejšom počte individuálnych motívov udržalo vašu pozornosť od začiatku do konca. K tomu mu predsa len chýba pestrosť tých najlepších Barryho kískov.

 
Hudba ****    Album ***    

 

Booklet

Katastrofa! Síce z tvrdého papiera (čo je fajn), no iba dvojlistový, pričom na ľavej vnítornej strane je tracklist a na pravej ídaje o soundtracku a logo filmu s "plagátovými titulkami". Všetko čierne na bielom. Na zadnej vonkajšej strane (po otvorení krabičky) je íplne rovnaký tracklist ako na ľavej vnítornej strane, akurát biele na čiernom. A len tak mimochodom, výpis skladieb je ešte aj na zadnej strane obalu a tiež na médiu. Takže celkovo štyrikrát. Impozantné a naozaj veľmi potrebné!

Tiež pozrite:

Chaplin 
 
Dances With Wolves 
 

 


Artwork copyright (c) 1994 Warner Bros., review copyright (c) 2001 Martin Pomothy

TOPlist