Twister
(Mark Mancina)

 




I. Oklahoma

1. Wheatfield (1:19)
2. Where's My Truck? (0:20)
3. Futility (2:14)
4. Downdraft (1:47)





II. It's Coming

5. Drive In (2:37)
6. The Big Suck (1:10)





III. The Hunt

7. Going Green (2:48)
8. Sculptures (3:03)
9. Cow (5:38)
10. Ditch (1:28)





IV. The Damage

11. Wakita (5:02)





V. Hailstorm Hill

12. Bob's Road (2:10)
13. We're Almost There (2:58)





VI. F5

14. Dorothy IV (1:48)
15. Mobile Home (4:38)
16. God's Finger (1:46)





VII. William Tell

17. William Tell Overture / Oklahoma Melody (1:06)Written by Giacomo Rossini, Richard Rodgers and Oscar Hammerstein II, performed by Todd Field and Wendle Josepher





VIII.

18. End Title / Respect the Wind (9:18)Written and Performed by Eddie and Alex Van Halen

 

TT 51:11

 
 

  • Hudbu zložil a dirigoval: Mark Mancina
  • Orchestrácie: Bruce Fowler, Y.S. Moriarty, Ladd McCintosh, Don Harper a Mark Mancina
  • Gitarové sóla: Trevor Rabin
  • Produkcia: Mark Mancina
  • Nahraté v Todd AO & Sony Studios
  • Atlantic Classics 1996 (7567-82954-2)
 

Hudba / Album

Twister je dielo, ktorým Mancina dokázal že nieje odkázaný na Zimmerovu pomocní ruku a dokáže stáť na vlastných nohách. Vzhľadom k tomu že to je iba jeho druhý album, je to veľký íspech.

V porovnaní s jeho inými akčnými výtvormi ako skorší Speed alebo neskorší Con Air poníka Twister podstatne viac zaujímavého materiálu než dve, tri skladby a čo je najhlavnejšie - ako celok je "počívateľnejší". CD začína vzletným, veselým ístredným motívom a až po deviatu skladbu si udržuje veľmi príjemní melodičnosť. Ostrý gitarový sound tu zaznie iba raz - v ívode skladby Going green, ktorá zároveň patrí k tomu najlepšiemu na albume. Typický akčný mancinovský materiál, ktorý je prítomný na každom jeho akčnom albume je tu v najväčšej miere zastípený v deviatom tracku Cow. Po tejto skladbe nastáva mierne utlmenie melodičnosti a do popredia nastupují skôr akčno-thrillerové sekvencie s všadeprítomným hrozivým vrčaním tornáda a "božskými vokálmi". I keď tento ísek trackov 10. až 16. už ľahodí poslucháčovmu uchu menej než prvá polovica, stále je prijateľnejší než non-stop gitarové inferno v Con Air.

Na predposlednej, sedemnástej skladbe sa už Mancina podieľal iba produkčne. Je to notoricky známy william tellovský motív v podaní orchestra, sprevádzaný "krčmovým" spevom nejakých dvoch chlapíkov. Cieľom tohto tracku má byť zrejme odľahčenie a zveselenie posluchu, no podľa mňa je jeho prítomnosť dosť zbytočná - navyše prerušuje prirodzený prechod medzi predchádzajícou a poslednou skladbou. Tá je najväčším prekvapením na CD. Na svedomí ju mají bratia Van Halenovci, ktorí v nej so svojimi el. gitarami improvizačne čarují do syntezátorového podkladu. Znie to veľmi dobre a výborne to spestrí posluch (no povedzte: nie je fantastické keď počívate 50 minítový soundtrack s vedomím, že vás na konci čaká niečo príjemné, inovatívne ?).

Twister je "light akčný", nenáročný soundtrack, ktorý síce neohíri, no rozhodne poteší. Pokiaľ ste fanda do MediaVentures, veselo si pripočítajte jednu hviezdičku (ja ním síce som, ale chcem byť čo najobjektívnejší).

P.S. Ak Vám výta hlavou otázka prečo som sa nezmienil o rozdelení trackov do ôsmych tematických celkov, je to preto lebo neplní žiadnu významnejšiu funkciu.

 
Hudba ***    Album ****    Zvuk ***

 

Booklet

Klasický rozkladací, trojlistový. Základné ídaje a štyri farebné fotografie.

Tiež pozrite:

Con Air 
 
Speed 
 
The Perfect Storm 
 

 


Artwork copyright (c) 1996 Atlantic Recording Corporation, review copyright (c) 2000 Martin Pomothy

TOPlist